7 July 2008, 13:09
Met de simpelste (lees: goedkope) dingen beginnen is inderdaad geen gekke strategie.
Wat de koppakking betreft hebben verschillende automerken zo'n beetje hun eigenaardigheden die op een lekke koppakking kunnen duiden.
Zo is bij Peugeot vaak een lauwe lucht gevende kachel niet zo'n goed teken en bij Opel uit het zich vaak in een enorme drukopbouw in het expansievat met als gevolg langs de dop naar buiten spuitende koelvloeistof.
Zoals Postma al schreef is met koude motor op 3 cilinders lopen - waarna er bij warme motor, behalve wat witte rook, niets aan de hand lijkt- typisch voor de Volvo 200.
Wat de koppakking betreft hebben verschillende automerken zo'n beetje hun eigenaardigheden die op een lekke koppakking kunnen duiden.
Zo is bij Peugeot vaak een lauwe lucht gevende kachel niet zo'n goed teken en bij Opel uit het zich vaak in een enorme drukopbouw in het expansievat met als gevolg langs de dop naar buiten spuitende koelvloeistof.
Zoals Postma al schreef is met koude motor op 3 cilinders lopen - waarna er bij warme motor, behalve wat witte rook, niets aan de hand lijkt- typisch voor de Volvo 200.