7 July 2008, 07:48
Koppakking weet ik niet. das altijd lastig.
Toen ik 'm kocht, zat er sludge aan de peilstok en zat de carterontluchting en luchtfilter vol mayonaise.
-bij aankoop niet zichtbaar, want de motor was bij bezichtiging warm-
Dit zou veroorzaakt kunnen worden door een pakkinglek van koeling naar oliekanaal.
De sludge kan echter ook ontstaan door korte stukjes icm LPG.
Vervolgens ca. 5000km gereden zonder water bijvullen. Tot afgelopen vakantie. Toen kookte het water uit het vaatje.
er ontstaan geen bellen in het koelwater als de motor draait. Dus een lek van cilinder naar koelwater is er niet.
Ik blijf er toch bij dat er enige druk op het systeem hoort te komen. Het water zet uit bij hogere temp. en er zou stoom willen ontstaan. Door de boel onder druk te houden, houd je het water binnen.
Anders hadden ze bij volvo ook wel een gewoon dopje met een gaatje op het expansievaatje gezet.
Toen ik 'm kocht, zat er sludge aan de peilstok en zat de carterontluchting en luchtfilter vol mayonaise.
-bij aankoop niet zichtbaar, want de motor was bij bezichtiging warm-
Dit zou veroorzaakt kunnen worden door een pakkinglek van koeling naar oliekanaal.
De sludge kan echter ook ontstaan door korte stukjes icm LPG.
Vervolgens ca. 5000km gereden zonder water bijvullen. Tot afgelopen vakantie. Toen kookte het water uit het vaatje.
er ontstaan geen bellen in het koelwater als de motor draait. Dus een lek van cilinder naar koelwater is er niet.
Ik blijf er toch bij dat er enige druk op het systeem hoort te komen. Het water zet uit bij hogere temp. en er zou stoom willen ontstaan. Door de boel onder druk te houden, houd je het water binnen.
Anders hadden ze bij volvo ook wel een gewoon dopje met een gaatje op het expansievaatje gezet.
