7 June 2008, 17:17
Hallo,
Ik heb zojuist een 740 met B230K gekocht (met Pierburg carb, volgens mij 2B5), superblij natuurlijk! Er is alleen een dingetje wat de verkopen ook al meldde en tijdens de proefrit ook naar voren kwam. Komt ie: Als je voor bijvoorbeeld voor een stoplicht rustig je gas loslaat, en hij gaat stationair lopen, dan blijft hij rond 1200 rpm hangen. Geef je voordat (of tijdens) je stilstaat nog een dot gas, of laat je abrupt je gas los, dat loopt ie ineens 800 rpm stationair. Ook maf is dat als je de motor uitzet terwijl ie 1200 rpm stationair loopt, dan begint ie als een gek na te 'dieselen'. Als je daarvoor nog even een dot gas geeft, en hij weer op 800 rpm statonair loopt, dan is er bij het afzetten van de motor niks aan de hand.
Weet iemand wat het kan zijn? Ik heb er eerlijk gezegd nog niet echt lang naar gekeken, en m'n vader - die er veel meer over weet
- ook niet. De verkopen zei dat het probleem ergens 'achterin' de carb zit (op de volgende foto het kokervormige gedeelte rechts: http://www.volvoracing.se/images/Bilder/...%202B7.jpg), maar als iemand anders nog ideeën/richtingen heeft?
Thanks!
Ik heb zojuist een 740 met B230K gekocht (met Pierburg carb, volgens mij 2B5), superblij natuurlijk! Er is alleen een dingetje wat de verkopen ook al meldde en tijdens de proefrit ook naar voren kwam. Komt ie: Als je voor bijvoorbeeld voor een stoplicht rustig je gas loslaat, en hij gaat stationair lopen, dan blijft hij rond 1200 rpm hangen. Geef je voordat (of tijdens) je stilstaat nog een dot gas, of laat je abrupt je gas los, dat loopt ie ineens 800 rpm stationair. Ook maf is dat als je de motor uitzet terwijl ie 1200 rpm stationair loopt, dan begint ie als een gek na te 'dieselen'. Als je daarvoor nog even een dot gas geeft, en hij weer op 800 rpm statonair loopt, dan is er bij het afzetten van de motor niks aan de hand.
Weet iemand wat het kan zijn? Ik heb er eerlijk gezegd nog niet echt lang naar gekeken, en m'n vader - die er veel meer over weet

Thanks!