31 October 2012, 15:29
Gerald schreef:En zo zijn er nog wel meer.Mee eens, elke aap in NL is tegenwoordig "manager" en da's ook de reden waarom ik heel wat anders doe dan waar ik eigenlijk voor opgeleid ben (CE MarketingManagement en daarna nog Small Business & Retailmanagement gedaan en afgerond). Dit land is ondertussen kapot gemanaged.
Enne studeren: Ja dat is zeker leuk, iedere jongere wil tegenwoordig manager worden. Maar wat valt er nog te managen als er straks (lees binnenkort na de babyboom met pensioen is) er niemand meer op de werkvloer staat omdat niemand er voor is opgeleid?

Terug naar het oldtimer-verhaal. Ik denk dat het rapport van TNO ook wel doorslaggevend is:
Citaat:"Autoâs ouder dan 25 jaar (oldtimers) vormen in een aantal grote steden nu nog ongeveer 1% van het licht wegverkeer. Zij zijn echter wel verantwoordelijk voor ongeveer 10% van de uitstoot aan PM10-fijn stof en 20% van de NOx. De uitstoot van fijnstof (PM10) uit de uitlaat van dieselvoertuigen van die leeftijd, goed voor de helft van de import van oldtimers, is 80 keer hoger dan van een moderne dieselauto. Hetzelfde geldt voor oldtimers op benzine en LPG. De uitstoot van NOx van deze voertuigen is 40-100 keer hoger dan van een moderne benzineauto. De import van ÃÃn oude auto van voor 1988 doet zo het effect van vele nieuwe schone autoâs teniet."
Bron: http://www.tno.nl/content.cfm?context=ov...1207310032
Als je maar 1500 km per jaar rijdt, zou je dus net zoveel uitstoten (let wel: niet de CO2-geneuzel maar gewoon de echt gemeten resultaten van NOx etc die veel schadelijker en eigenlijk ook belangrijker zijn) als een moderne auto die gemiddeld 100.000km per jaar rijdt. Dus wat dat betreft is het prima te verdedigen dat de oldtimerregeling eruit gaat (ware het niet dat dit inderdaad misbruikt is door de diesel-oldtimers die als dagelijkse auto gebruikt worden). Maar wat echter niet te verdedigen is dat Europa een standpunt heeft ingenomen dat auto's van 30 jaar en ouder belastingvrij dienen te zijn om het cultureel erfgoed qua auto's in stand te kunnen houden en dat staat dus weer haaks op het Pro-Europa-beleid dat de nieuwe regering na wil streven.