22 March 2008, 14:09
mehn schreef:Harry schreef:De vraag is: welke turbo's zijn kwalitatief het beste voor de B200ET?
Wat wil je? Snel van de plek komen of op illegale snelheden auto's van meer dan 100.000 euro wegrijden? ;D
Snel van de plek komen zegt me niet zoveel. Het is voor mij onnodige slijtage van de motor. Waar ik van hou is dat ik een extra boost heb bij hoge snelheden. Dus bij 80 kpu in weinig seconden door naar 140 kpu, of van 120 kpu in no time door naar 180 kpu.
Van tuning garages weet ik dat het geld wat je wil gaan uitgeven allesbepalend is. Ikzelf hoor graag eerst de mogelijkheden. Dus voor 500,00 is dit mogelijk, voor 1000,00 dat, etc. Dat echte tuning niet voor een paar honderd euro is te doen had ik al snel door.
Voorlopig wacht ik nog even op Bossie die rustig rondkijkt naar een turbo. Hij kent de auto, de markt en weet ongeveer wat ik wil betalen. Echte tuning ga ik pas doen als ik wat meer geld heb te besteden.
Toch ben ik wel nieuwsgierig naar de zaken die je zou kunnen veranderen en de daarbij behorende prijzen.
Volvo 740 tic '84.