24 February 2008, 15:18
Gisteravond was het een drukke bedoening in de schuur.
Jelmar en Arie-Jan waren er ook met hun gezelligheid dus daar lag het niet aan.
De blauwe 244 werd onder handen genomen.
Allereerst werd het interieur helemaal schoongemaakt en uitgestoft en er bleek blauwe bekleding onder verscholen te zitten
Vreemd genoeg bleek de helft van de gordels op de achterbank te ontbreken dus achterbank eruit en compleet maken,wel zo veilig en het is ook nodig voor de APK.
Vervolgens gingen de voorstoelen eruit en werden vervangen voor 2 nette en goede die wij van Muthill(waarvoor dank) hadden overgenomen. Voor het comfort ook meteen maar een armsteun tussen de voorstoelen gemonteerd.
Na deze metamorfose van het interieur gingen wij verder onder de motorkap.
Het blok had al 8 jaar niet meer gelopen dus hoeveel werk zou het zijn om hem weer aan het werk te krijgen....
Als eerste bleek de brandstofopvoerpomp(die op het blok zit gemonteerd) niet echt meer te pompen,oplossing: een andere erin.
Ook dit bleek niet genoeg om het blok aan het lopen te krijgen terwijl er wel een vonk was(alle ontstekingsdelen hadden wij al vervangen).
Nu was de hele carburateur toch al verdacht(de benzine liep er aan de luchtinlaat weer uit.....) dus eraf en een andere erop(dit heeft Arie-Jan gedaan die zich graag uitleefde onder de motorkap
). Weer alles aansluiten en nog maar eens starten.
En ja wel de aanhouder wint! Hij loopt,ook al is het met een paar backfires bij het starten maar hij doet het. Dadelijk moet toch alles nog afgesteld worden maar dat komt later wel.
Vorige week waren de remmen al losgemaakt,de auto stond echt vast op z'n plek dus inmiddels kan hij ook weer rollen. Er moeten nog wel wat remdelen vervangen worden maar dat komt binnenkort aan de beurt.
Met een jerrycan benzine op de pomp aangesloten.
Stapje voor stapje gaat het de goede kant op.
De auto rolt weer en bovenal loopt de motor weer.
Het was een geslaagd en gezellig weekend.
Jelmar en Arie-Jan waren er ook met hun gezelligheid dus daar lag het niet aan.
De blauwe 244 werd onder handen genomen.
Allereerst werd het interieur helemaal schoongemaakt en uitgestoft en er bleek blauwe bekleding onder verscholen te zitten

Vreemd genoeg bleek de helft van de gordels op de achterbank te ontbreken dus achterbank eruit en compleet maken,wel zo veilig en het is ook nodig voor de APK.
Vervolgens gingen de voorstoelen eruit en werden vervangen voor 2 nette en goede die wij van Muthill(waarvoor dank) hadden overgenomen. Voor het comfort ook meteen maar een armsteun tussen de voorstoelen gemonteerd.
Na deze metamorfose van het interieur gingen wij verder onder de motorkap.
Het blok had al 8 jaar niet meer gelopen dus hoeveel werk zou het zijn om hem weer aan het werk te krijgen....
Als eerste bleek de brandstofopvoerpomp(die op het blok zit gemonteerd) niet echt meer te pompen,oplossing: een andere erin.
Ook dit bleek niet genoeg om het blok aan het lopen te krijgen terwijl er wel een vonk was(alle ontstekingsdelen hadden wij al vervangen).
Nu was de hele carburateur toch al verdacht(de benzine liep er aan de luchtinlaat weer uit.....) dus eraf en een andere erop(dit heeft Arie-Jan gedaan die zich graag uitleefde onder de motorkap

En ja wel de aanhouder wint! Hij loopt,ook al is het met een paar backfires bij het starten maar hij doet het. Dadelijk moet toch alles nog afgesteld worden maar dat komt later wel.
Vorige week waren de remmen al losgemaakt,de auto stond echt vast op z'n plek dus inmiddels kan hij ook weer rollen. Er moeten nog wel wat remdelen vervangen worden maar dat komt binnenkort aan de beurt.
Met een jerrycan benzine op de pomp aangesloten.
Stapje voor stapje gaat het de goede kant op.
De auto rolt weer en bovenal loopt de motor weer.
Het was een geslaagd en gezellig weekend.