10 February 2008, 20:01
Mijn volvo 240 polar uit 93 met een B230f motor schudt bij het starten. Als ik echter even rijd, dan houdt het op. Het gekke is, dat hij dit alleen doet als hij minstens een dag niet gebruikt is. (als ik hem dus ´s morgens start en verder op de dag gebruik, heeft hij dat probleem niet).
Het lijkt alsof hij op zo´n moment een teveel aan bezine heeft (ik meen dat ook te ruiken). Heel soms slaat de motor meteen af, waarna ik al schuddend weer kan starten en wegrijden. Als ik de straat uit ben, rijdt hij verder prima (ook stationair). De computer geeft code 1-1-1 aan.
Welke stappen kan ik nu het best ondernemen? Benzinedrukregelaar wellicht vervangen?
Recentelijk heb ik al het volgende vervangen om andere redenen:
brandstofrelais (auto startte in het geheel niet )
BDP-sensor (bedrading daarvan was stuk, daardoor stopte de auto er soms mee)
Brandstoffilter, verdelerkap en bougiekabels (periodieke vervanging)
koelwatertemperatuur sensor (herhaaldelijk code 1-2-3)
Het lijkt alsof hij op zo´n moment een teveel aan bezine heeft (ik meen dat ook te ruiken). Heel soms slaat de motor meteen af, waarna ik al schuddend weer kan starten en wegrijden. Als ik de straat uit ben, rijdt hij verder prima (ook stationair). De computer geeft code 1-1-1 aan.
Welke stappen kan ik nu het best ondernemen? Benzinedrukregelaar wellicht vervangen?
Recentelijk heb ik al het volgende vervangen om andere redenen:
brandstofrelais (auto startte in het geheel niet )
BDP-sensor (bedrading daarvan was stuk, daardoor stopte de auto er soms mee)
Brandstoffilter, verdelerkap en bougiekabels (periodieke vervanging)
koelwatertemperatuur sensor (herhaaldelijk code 1-2-3)