12 January 2008, 01:21
De retourleidingen staan altijd vol met olie.
Als dat niet gebeurd gaat je lampje branden. wanneer de pomp geen olie maar lucht aanzuigt stort direct de druk in elkaar en de extra tegendruk die de pomp moet opbouwen om de olie terug te brengen, door het iets hogere olieniveau in het oliesysteem is ook niet meetbaar met normale apparatuur.
Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat te veel niet schadelijk is voor de motor laat dat wel duidelijk zijn.
Als dat niet gebeurd gaat je lampje branden. wanneer de pomp geen olie maar lucht aanzuigt stort direct de druk in elkaar en de extra tegendruk die de pomp moet opbouwen om de olie terug te brengen, door het iets hogere olieniveau in het oliesysteem is ook niet meetbaar met normale apparatuur.
Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat te veel niet schadelijk is voor de motor laat dat wel duidelijk zijn.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import