5 January 2008, 15:59
Peter Timmer schreef:Als je oliedruklampje niet brand bij op contact zetten van je auto, verdenk ik toch de spanningsregelaar.
Het hoeft niet de regelaar zelf te zijn, maar kan ook een losse draad of slecht contact zijn.
Jij schrijft dat ie niet brand bij op contact zetten, maar wel gaat branden bij het rijden, dan is ie toch niet kapot?
Beste Peter,
Het lampje gaat wel branden als ik het draadje los trek van de sensor en dan tegen massa aanhou. De spanningsregelaar heb ik verleden maand al vervangen Voor de rest rijdt de auto prima. Het is echt een lekkere auto. Er staat al bijna 350000 km op de teller en hij rijdt nog steeds als een speer. Hij houdt niet in, loopt mooi stationiar en voor de rest geen problemen mee (gelukkig). Wat dat betreft geen klachten. De kleine dingen die ik er aan heb, kan ik gelukkig zelf repareren en wat ik niet weet of aan twijfel vraag ik hier, er zijn gelukkig nog mensen die andere willen helpen. Zo'n sensor zijn ook de kosten niet, kost ongeveer â¬10,-. Maar bedankt voor het meedenken. Misschien weet je een oplossing voor de lambda sonde.
Groetjes Ed