2 January 2008, 23:32
Edje, heb je het al gevonden?
Zo nee: volg toch deze raad eens op:
Dit was namelijk bij mij wel al eens het geval. Duurde een tijdje (weken).
Uiteindelijk resultaat:na 150km snelweg, er net af en bij het tweede stoplicht stilvallen (eerste was groen, anders had ik daar gestaan).
Oorzaak was te lage laadspanning richting accu door een niet goed conatct bij dynamo en/of gelijkrichter.
Alleen details verschilden (16 jaar oudere wagen, andere motor en geen ABSlampje (ook geen ABS).
Succes!
Zo nee: volg toch deze raad eens op:
volvo 245 SE 1992 schreef:Het klingt misschien gek maar meet eens of je dynamo voldoende stroom levert om accu op te laden.
Bij mijn 245 heb ik ook zulke storingen gehad en naar verloop van tijd werd het erger en ging ook het ABS lampje branden.
De dynamo bleek onvoldoende stroom te leveren. Na vernieuuwen van spanningsregelaar brandde de lampjes weer normaal en gingen bij lopende motor ook weer uit.
Als het toerental te laag is om voldoende stroom te leveren gaat ok het lambda sonde lampje als eerste branden
Dit was namelijk bij mij wel al eens het geval. Duurde een tijdje (weken).
Uiteindelijk resultaat:na 150km snelweg, er net af en bij het tweede stoplicht stilvallen (eerste was groen, anders had ik daar gestaan).
Oorzaak was te lage laadspanning richting accu door een niet goed conatct bij dynamo en/of gelijkrichter.
Alleen details verschilden (16 jaar oudere wagen, andere motor en geen ABSlampje (ook geen ABS).
Succes!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005