2 January 2008, 22:03
Ik heb namelijk zelf een '93er 940 GL met B230FB blok met 125k km erop, altijd braaf bij de volvo dealer onderhouden.
toen is er bij de eerste grote beurt die niet bij de volvo dealer zelf was uitgevoerd (dat ik hem had) 15w40 in gegaan (kwam ik later pas achter)
nou ik kan je simpel vertellen dat ik nog nooit zo vaak een olielampje heb zien branden.
boel weer vervangen naar een 5w30 olie, nooit nergens geen last meer gehad.
Wat betreft het schakelen bij 0.5 bar kan wel kloppen, ik was in de war met mn 700, die heeft een andere druksensor (niet van volvo), en die gaat onder de 1 bar al knipperen.
(kwam ik laatst achter omdat ie sinds een week stationair, onder de 1 bar oliedruk komt (bij een warme motor))
toen is er bij de eerste grote beurt die niet bij de volvo dealer zelf was uitgevoerd (dat ik hem had) 15w40 in gegaan (kwam ik later pas achter)
nou ik kan je simpel vertellen dat ik nog nooit zo vaak een olielampje heb zien branden.
boel weer vervangen naar een 5w30 olie, nooit nergens geen last meer gehad.
Wat betreft het schakelen bij 0.5 bar kan wel kloppen, ik was in de war met mn 700, die heeft een andere druksensor (niet van volvo), en die gaat onder de 1 bar al knipperen.
(kwam ik laatst achter omdat ie sinds een week stationair, onder de 1 bar oliedruk komt (bij een warme motor))