24 December 2007, 18:29
Wij zijn gisteren weer met de remmen bezig geweest. Echter blijft het bedaal gewoon tot op de bodem intrapbaar. Geen echte druk in het systeem. Hebben met een compressor en lage druk (1,5 bar) via het potje de zaak doorgeblazen. Dit heeft echter tot nu toe geen oplossing geboden. Verder zijn alle leidingen vernieuwd, lekt er verder niets en is de rembekrachtiger vernieuwd (echt nieuw). Nu was ik vandaag bij Volvo voor dit probleem (zonder auto uiteraard). Een van de monteurs gaf aan dat de remklauwen mogelijk op zijn kop zijn gemonteer (links rechts en rechs links). Hierdoor zou ontluchten mogelijk niet lukken. Iemand hier ervaring mee. Iemand die weet hoe de klauw er op moet en waar de nippels dan zitten (plaatje!?)
Hebben sowieso een easy bleed setje besteld waarme je d.m.v. de druk in je reservewiel een tankje en een slangetje met dopje op het remresevoir heel mallelijk het hele systeem kunt ontluchten door alle nippels open te zetten en waarbij via het tankje het resevoir steeds netjes wordt gevuld. Mogelijk dat hiermee straks en met de remklauwen opnieuw gemonteerd dit probleem wordt opgelost.
Zijn er mensen dit toevallig weten of de stift van het rempedaal die de plunjer van de rembekrachtiger indruk afgesteld kan en moet worden?
Nu ja ik hoor het wel...
Hebben sowieso een easy bleed setje besteld waarme je d.m.v. de druk in je reservewiel een tankje en een slangetje met dopje op het remresevoir heel mallelijk het hele systeem kunt ontluchten door alle nippels open te zetten en waarbij via het tankje het resevoir steeds netjes wordt gevuld. Mogelijk dat hiermee straks en met de remklauwen opnieuw gemonteerd dit probleem wordt opgelost.
Zijn er mensen dit toevallig weten of de stift van het rempedaal die de plunjer van de rembekrachtiger indruk afgesteld kan en moet worden?
Nu ja ik hoor het wel...