7 December 2007, 00:48
Citaat:of je koopt een 140/240/740 en lepelt dit blok erin
een 140 valt ook nog te overwegen, 240 heb ik voorlopig genoeg of het moet een 264TE of een leuke turbo zijn (maar dan heb ik niks aan m'n blok) en een 740 valt zowiezo af aangezien ze nooit echt een super klassieker gaan worden
Citaat:3000,- in een standaard 740 (GL?) stoppen zou ik nooit doen ! (en dat zeg ik met pijn in mn hart als echte 700 liefhebber)
wat betreft het verhaal over dat 2 liter blok in een amazone lepelen.. dat kan! er is hier zelfs iemand op het forum met een b21et in zn amazone.. !
inderdaad een standaard GL dus het brengt voor dat beestje niks meer op met pijn in m'n hart maar op de weg komen doet hij nooit meer
Citaat:Da's toevallig ...
Net een stukje neergezet over m'n project in dit forum .
Ga even naar " ik en mijn volvo " en 't staat bovenaan (amazon turbo)
En als je een beetje handig bent met een lasapparaat en een beetje technisch inzicht , dan lepel je zo een
carburatie B21/23 erin . Ik heb dat ook al eens gedaan in twee maanden tijd.
Lastiger wordt het met injectiesystemen ,maar niet onoverkomelijk !
Succes !!
da's toevallig ja!!
maar hoezo lastig met het injectiesysteem???
mijn bedoeling was gewoon motor met computer en rest van bekabeling over te plaatsen (mits aanpassingen natuurlijk) zodat ik eigenlijk een oldtimer met moderne betrouwbare maar simpele techniek heb
en in de toekomst misschien wel een turbo of dergelijke erop zet
245 GL => B230F aka De Rooie