2 December 2007, 23:16
Hallo Allemaal,
hier ook een Volvo liefhebber met een 240 die hier en daar wat kuren heeft.
Veel tussendoor opgelost en nog wat storingen tegen gekomen die ik op het stukje forum wat ik gelezen heb nog niet tegen gekomen was.
Bij mij was de tankopening dusdanig versleten en ovaal geworden zodat er via de tankdop, en het koolfilter valse lucht werd aangezogen. Je broekt zakt ervan af...Het starten gaat daarna een stuk beter.
Verder loopt er een kleine vacuumslang van de carterontluchting naar het inlaatspruitstuk, na de gasklep. Hiermee wordt ook het stationait toerental beïnvloed. Bij het starten zakte het toerental onder de 750 en sloeg ook regelmatig af. Bleek door vuil uit het carter dit slangetje verstopt te zitten! nieuw slangetje en auto start weer prima!
Misschien helpt dit iemand weer verder..
Wat ik nog heb (ik maak hier ook nog een artikeltje van) is dat de motor, op de snelweg uit valt. Na even doorgerolt te hebben, doet de motor het na 40, 50 seconden het weer! Niet leuk met kinderen enzo...
Bij het koud starten, blijft het toerental op 850, 900 toeren. Ik reset dit door de auto af te zetten en weer te starten. blijft de auto weer mooi 750 toeren lopen!
Iemand een idee?
Ik spit het forum in ieder geval verder door.
Oscar
hier ook een Volvo liefhebber met een 240 die hier en daar wat kuren heeft.
Veel tussendoor opgelost en nog wat storingen tegen gekomen die ik op het stukje forum wat ik gelezen heb nog niet tegen gekomen was.
Bij mij was de tankopening dusdanig versleten en ovaal geworden zodat er via de tankdop, en het koolfilter valse lucht werd aangezogen. Je broekt zakt ervan af...Het starten gaat daarna een stuk beter.
Verder loopt er een kleine vacuumslang van de carterontluchting naar het inlaatspruitstuk, na de gasklep. Hiermee wordt ook het stationait toerental beïnvloed. Bij het starten zakte het toerental onder de 750 en sloeg ook regelmatig af. Bleek door vuil uit het carter dit slangetje verstopt te zitten! nieuw slangetje en auto start weer prima!
Misschien helpt dit iemand weer verder..
Wat ik nog heb (ik maak hier ook nog een artikeltje van) is dat de motor, op de snelweg uit valt. Na even doorgerolt te hebben, doet de motor het na 40, 50 seconden het weer! Niet leuk met kinderen enzo...
Bij het koud starten, blijft het toerental op 850, 900 toeren. Ik reset dit door de auto af te zetten en weer te starten. blijft de auto weer mooi 750 toeren lopen!
Iemand een idee?
Ik spit het forum in ieder geval verder door.
Oscar