8 November 2007, 14:14
Specificaties voor de 240 uit 1989, ik denk dat combi of diesel helemaal niks uitmaakt. Camber is heel goed afstelbaar, maar ws. niet door de daft bananas die bij de gemiddelde bandenboer werken.
Rondom de dop van de schokbreker zitten drie moeren, waarvan twee op een maanvorming plaatje. Die draai je alledrie iets los, nu kan je de bovenkant vd schokbreker naar binnen of naar buiten duwen. Voorwiel in kwestie iets opkrikken.De wielen staan van voren zo \ /, de ene kant nog wat meer dan de andere i.v.m. het bolle wegdek.
Mijn ervaring is dat de voorkant extreem gevoelig is voor scheef afgesleten banden, meer dan wat dan ook.
Front End
McPherson type spring and strut suspension. Shock absorbers housed in strut casing. Rack and pinion steering.
Safety-type steering column.
The alignment specifications apply to an unloaded car but include fuel, coolant and spare wheel.
Toe-in, measured on the wheel rim: 1/16" ± 3/64 "(1.5 ± 1.0 mm)
Camber (not to exceed 1/2° difference between sides):
-All..................................................................................... +1/4° to + 3/4°
(Reduce camber if excessive wear on tire outer shoulder is observed)
Caster: not adjustable
Rondom de dop van de schokbreker zitten drie moeren, waarvan twee op een maanvorming plaatje. Die draai je alledrie iets los, nu kan je de bovenkant vd schokbreker naar binnen of naar buiten duwen. Voorwiel in kwestie iets opkrikken.De wielen staan van voren zo \ /, de ene kant nog wat meer dan de andere i.v.m. het bolle wegdek.
Mijn ervaring is dat de voorkant extreem gevoelig is voor scheef afgesleten banden, meer dan wat dan ook.
Front End
McPherson type spring and strut suspension. Shock absorbers housed in strut casing. Rack and pinion steering.
Safety-type steering column.
The alignment specifications apply to an unloaded car but include fuel, coolant and spare wheel.
Toe-in, measured on the wheel rim: 1/16" ± 3/64 "(1.5 ± 1.0 mm)
Camber (not to exceed 1/2° difference between sides):
-All..................................................................................... +1/4° to + 3/4°
(Reduce camber if excessive wear on tire outer shoulder is observed)
Caster: not adjustable
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969