8 November 2007, 09:56
Sinds het wisselen van mijn motorblok - details in deze post: http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=3516.0 - waart een vage geest rond rondom mijn versnellingsbak, en dan met name de overdrive. Bij het bedienen van de schakelaar op de versnellingspook gebeurt er niks meer. Voor het wisselen v/h blok waren er geen problemen en 't enige dat is veranderd is de bakolie.
Ben al a/h kijken geweest en verschillende dingen getest, maar lijk de storing niet te kunnen vinden - laat staan oplossen: de solenoïde schakelt in (werkt), de schakelaar op de versnellingspook doet 't (verbindt goed door en blijft niet hangen), 't lampje in 't dashboard doet 't, de 4e-versnellings-schakelaar op de bak doet 't en ik heb al een nieuw relais gekocht (duur kreng) en ben zo'n beetje door m'n diagnose-opties heen.
Iemand ervaring en/ of tips om te achterhalen waar het probleem kan zitten (een van de kabeltjes die massa 'lekt'?) - eventueel op een klusdag?
Ben al a/h kijken geweest en verschillende dingen getest, maar lijk de storing niet te kunnen vinden - laat staan oplossen: de solenoïde schakelt in (werkt), de schakelaar op de versnellingspook doet 't (verbindt goed door en blijft niet hangen), 't lampje in 't dashboard doet 't, de 4e-versnellings-schakelaar op de bak doet 't en ik heb al een nieuw relais gekocht (duur kreng) en ben zo'n beetje door m'n diagnose-opties heen.
Iemand ervaring en/ of tips om te achterhalen waar het probleem kan zitten (een van de kabeltjes die massa 'lekt'?) - eventueel op een klusdag?
R.I.P. Volvo 244 GL - 1980 - geel;
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.