16 October 2007, 13:02
... bij je ouders voor de deur? Dat kan ik echt niet maken (midden in de stad) - bovendien hebben zij geen 4-koloms brug ;-). Toch jammer dat je niet ff bent wezen kijken.
De kabelboom was nog prima - gewoon blijven gebruiken dus. 't Ouwe blok is nog aanwezig, maar heb niet echt interesse om 'm open te maken. Dat er een heleboel mee aan de hand is, weet ik inmiddels: 4e cilinder te weinig compressie, waarschijnlijk een lekke koppakking - gewoon versleten. Voor de liefhebbers: Hij is op te halen in Zutphen!
We hebben geprobeerd (de ontsteking van) het blok af te stellen, maar hier niet helemaal in geslaagd: Ik heb 't gevoel dat we 'm 'te laat' hebben afgesteld, want hij pakt slecht op in toeren en blijft een btje in de toeren hangen. 't Is wel allemaal gedaan volgens de vraagbaak, maar heb niet kunnen ontdekken of er nog 5, 7, 10 of 15 graden extra vervroeging v/d ontsteking nodig is om deze B200 netjes te laten lopen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en er iets zinnigs over kan melden?
Bovendien wil de overdrive ook niet meer inschakelen. Alle kabeltjes zitten (voor zover ik weet) weer op hun plek en bak incl. overdrive hebben nieuwe olie, maar bij het indrukken van 't knopje op m'n versnellingspook, schakelt deze dus niet in. Zie ik iets over 't hoofd, of moet de olie van de OD apart ververst worden (oid)?
De kabelboom was nog prima - gewoon blijven gebruiken dus. 't Ouwe blok is nog aanwezig, maar heb niet echt interesse om 'm open te maken. Dat er een heleboel mee aan de hand is, weet ik inmiddels: 4e cilinder te weinig compressie, waarschijnlijk een lekke koppakking - gewoon versleten. Voor de liefhebbers: Hij is op te halen in Zutphen!
We hebben geprobeerd (de ontsteking van) het blok af te stellen, maar hier niet helemaal in geslaagd: Ik heb 't gevoel dat we 'm 'te laat' hebben afgesteld, want hij pakt slecht op in toeren en blijft een btje in de toeren hangen. 't Is wel allemaal gedaan volgens de vraagbaak, maar heb niet kunnen ontdekken of er nog 5, 7, 10 of 15 graden extra vervroeging v/d ontsteking nodig is om deze B200 netjes te laten lopen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en er iets zinnigs over kan melden?
Bovendien wil de overdrive ook niet meer inschakelen. Alle kabeltjes zitten (voor zover ik weet) weer op hun plek en bak incl. overdrive hebben nieuwe olie, maar bij het indrukken van 't knopje op m'n versnellingspook, schakelt deze dus niet in. Zie ik iets over 't hoofd, of moet de olie van de OD apart ververst worden (oid)?
R.I.P. Volvo 244 GL - 1980 - geel;
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.