17 September 2007, 11:43
simplicity schreef:Citaat:Kweenie wat voor contactpunten dat zijn maar als ze in de verdeler zitten en open en dicht gaan om de vonk over de bougies te verdelen kan je die het beste schoonmaken met thinner, aceton oid, wat geen residu achterlaat. Dito de zes puntjes in de verdelerkap, de rotor en de koolstift, moet 100% vetvrij, schoon en droog zijn. Contactspray is voor de volumeschuif van je stereo
Met de contactpunten bedoel ik de aansluiting van de bougie met de bougiekabel. De contactspray is voor het verbeteren tussen elektronische contacten bij motoren, gebruik dit ook op bij m'n V70 en de 245 en is uitstekend spul.
Zal de verdelerkap nog eens loshalen en daar de boel nog maar eens schoonmaken. (wat zit dat ding trouwens op een onnoemelijke t*f*s-plaats)
Een goede contactspray zal inderdaad de weerstand verlagen, maar dan nog blijft de beste toepassing binnenshuis. Het is bij mijn weten niet gemaakt voor de extreme omstandigheden in een motorruimte.
Daarbij is 95% van de contactspray gewoon troep die een niet-geleidend (!) residu achterlaat, zoals Marc schrijft, en uiteindelijk de problemen alleen maar erger maakt dan dat ze waren.
Gewoon schoon en vetvrij houden, dat is echt het beste.
Gr

Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter