10 September 2007, 17:04
De motor heeft een overdruk in de carter en de carterventilatie is schoon. als je de oliepeilstok een stukje uit de motor haalt dan voel je het blazen. Ik ben al bij enkele volvo 240 kenners langsgeweest en deze hebben aangegeven dat de motor op is. Daarnaast wil ik toch een motor hebben waar de kans op backfire minder is.
B21E is ook een injectiemotor en aan de carb. kan het dus niet liggen.
Verder voor de ombouw van de ontsteking, liever niet natuurlijk, maar is het echt moeilijk of meer een uitdagende klus?
Als ik de motor vervangen heb zal ik de b21e natuurlijk uit elkaar halen en kijken wat er aan de hand is en of deze wellicht te repareren/reviseren is.
Nog een droom/ideetje van mij, een (complete) 740 turbo intercooler kopen en de gehele motorbende overzetten? Droom of realistisch? ??? :-\
B21E is ook een injectiemotor en aan de carb. kan het dus niet liggen.
Verder voor de ombouw van de ontsteking, liever niet natuurlijk, maar is het echt moeilijk of meer een uitdagende klus?
Als ik de motor vervangen heb zal ik de b21e natuurlijk uit elkaar halen en kijken wat er aan de hand is en of deze wellicht te repareren/reviseren is.
Nog een droom/ideetje van mij, een (complete) 740 turbo intercooler kopen en de gehele motorbende overzetten? Droom of realistisch? ??? :-\
Volvo 244 GLE '79 220 dkm LPG B21E