31 August 2007, 10:08
Het check engine lampje ken ik van mijn dagelijkse Vauwee Lupo, die heeft een identiek lampje... met precies dezelfde functies. De laatste tijd gaf die nogal wat problemen door op de meest onmogelijke momenten aan en uit te gaan, ook dat de motor even niet lijkt te reageren enzo. (VW lijkt af en toe een mindere uitgave van Volvo... ;D)
Bij de garage was de lambda sensor het eerste doel, die was 1. vuil en 2. er was een stukje uitgebroken..... maar dat lostte het probleem niet op. Wat uiteindelijk wel het probleem oplostte was het uitgebreid schoonmaken van het gasklephuis, die was zo vuil dat de gasklep net niet meer lekker sloot wat een meetfout gaf en het lampje deed branden.
Weet niet of je er iets aan hebt, zie maar.... tot zover mijn ervaring met check engine lampjes....
Bij de garage was de lambda sensor het eerste doel, die was 1. vuil en 2. er was een stukje uitgebroken..... maar dat lostte het probleem niet op. Wat uiteindelijk wel het probleem oplostte was het uitgebreid schoonmaken van het gasklephuis, die was zo vuil dat de gasklep net niet meer lekker sloot wat een meetfout gaf en het lampje deed branden.
Weet niet of je er iets aan hebt, zie maar.... tot zover mijn ervaring met check engine lampjes....

164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriam
245GL '80 420000+km (Still under severe construction)