30 August 2007, 21:06
Er zijn vlgs. Haynes maar een paar storingen die "Check engine" lichtje laten branden, ECU, injectors, luchtmassameter (LMM), koelwatertemp sensor, lambda sonde en het erg vage "Extreem arm/rijk brandstofmengsel tijdens deellast".
Doe het zelf opties:
Eerste verdachte is de LMM, zit halverwege de luchtinlaatslang. De beste test voor een slechte is de stekker loshalen, dan gaat de motor beter lopen. Vaak zijn de contacten in de stekker slecht, even los en vast halen.
Zelfde voor de temp sensor, zitten er twee van onder het inlaatspruitstuk. Zelfde recept.
ECU en injectoren geven zelden problemen.
Lambdasonde gaat lang mee.
Doe het zelf opties:
Eerste verdachte is de LMM, zit halverwege de luchtinlaatslang. De beste test voor een slechte is de stekker loshalen, dan gaat de motor beter lopen. Vaak zijn de contacten in de stekker slecht, even los en vast halen.
Zelfde voor de temp sensor, zitten er twee van onder het inlaatspruitstuk. Zelfde recept.
ECU en injectoren geven zelden problemen.
Lambdasonde gaat lang mee.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969