7 August 2007, 18:07
Heb alle vacuumslangen gecontroleerd en ook de slang tussen de massameter en de gasklep.
Ik heb nu de omloop/stationairklep afgedopt, en loopt nu perfect stationair ongeveer 950 rpm.
Gisteren was de top 160 km/h en na het afdoppen is de top dik 180 km/h.
Ik denk dat het probleem in de stationair-regelklep zit. Volgens mij blijft hij openstaan.
Het toerental zakt ook nu snel terug naar stationair toerental (bij het loslaten van het gaspedaal), eerst bleef hij op 2000 rpm hangen en ging pas terug na een keer gas geven.
De regelklep heb ik nu 2x schoongemaakt, maar ik denk toch dat het probleem daar vandaan komt.
Voorlopig blijft de regelklep nu afgedopt totdat ik het probleem het opgelost.
Ik heb nu de omloop/stationairklep afgedopt, en loopt nu perfect stationair ongeveer 950 rpm.
Gisteren was de top 160 km/h en na het afdoppen is de top dik 180 km/h.
Ik denk dat het probleem in de stationair-regelklep zit. Volgens mij blijft hij openstaan.
Het toerental zakt ook nu snel terug naar stationair toerental (bij het loslaten van het gaspedaal), eerst bleef hij op 2000 rpm hangen en ging pas terug na een keer gas geven.
De regelklep heb ik nu 2x schoongemaakt, maar ik denk toch dat het probleem daar vandaan komt.
Voorlopig blijft de regelklep nu afgedopt totdat ik het probleem het opgelost.
Volvo 240GL Sedan 1989 B230F, elektrische fan en draco's. Volvo 940 Estate turbo 1997 B230FK ,19T en 3" DP. Honda CBR900 Fireblade Streetfighter/Stuntmotor. Yamaha WR450F Enduro/Supermotard