6 August 2007, 22:23
Jouw probleem komt me bekend voor, ik heb nu ongeveer hetzelfde aan de hand.
Van de een op de andere dag ging het lambda-lampje branden (op de snelweg), en begon stationair zeer slecht te lopen.
Het ene moment te laag stationair (600 rpm) en het andere moment te hoog (1600 rpm).
ik heb de bougies vervangen, de verdeler, de rotor, de stationair klep schoongemaakt en gecontroleerd op werking (aangesloten op regelbare voeding van 0 tot 12 volt en gaat dan van dicht naar open).
De lambda sonde werkte ook niet. Is nu vervangen door een nieuwe en geeft het juiste signaal af.
het vreemde is dat wanneer ik de stationairklep helemaal afsluit, hij blijft lopen (1000 rpm).
Ik ruik ook een ergere benzinelucht dan normaal. (meisje achter de McDrive: stikt uw auto zo?....ja dus)
Van de een op de andere dag ging het lambda-lampje branden (op de snelweg), en begon stationair zeer slecht te lopen.
Het ene moment te laag stationair (600 rpm) en het andere moment te hoog (1600 rpm).
ik heb de bougies vervangen, de verdeler, de rotor, de stationair klep schoongemaakt en gecontroleerd op werking (aangesloten op regelbare voeding van 0 tot 12 volt en gaat dan van dicht naar open).
De lambda sonde werkte ook niet. Is nu vervangen door een nieuwe en geeft het juiste signaal af.
het vreemde is dat wanneer ik de stationairklep helemaal afsluit, hij blijft lopen (1000 rpm).
Ik ruik ook een ergere benzinelucht dan normaal. (meisje achter de McDrive: stikt uw auto zo?....ja dus)
Volvo 240GL Sedan 1989 B230F, elektrische fan en draco's. Volvo 940 Estate turbo 1997 B230FK ,19T en 3" DP. Honda CBR900 Fireblade Streetfighter/Stuntmotor. Yamaha WR450F Enduro/Supermotard