29 June 2007, 09:32
Zelf zou ik de rembekrachtiger als eerste controleren. Dit is namelijk simpel en kost nauwelijks tijd.
En het voorkomt dure opties als remklauwen vervangen die nog goed zijn.
Als remmen vast blijven zitten zijn er een paar oorzaken:
- de zuiger kan niet terug -- smeer of roest op zuiger dit is constant aanwezig, zelfs bij stilstand.
- de blokken blijven de schijf raken -- roest of kromme schijf. heeft een trillerig effect
- de opgebouwde druk kan niet weg
-- verstopping in de remleiding of klauw het is wel veel toeval dat dit op beide remmen tegelijk in dezelfde mate optreedt, meestal maar bij 1 rem.
-- remkrachtverdeler die wel doorlaat, maar niet teruglaat.
-- rembekrachtiger die de druk niet (volledig) vrijgeeft.
Er zijn vast meer opties, maar die is uit het hoofd.
En het voorkomt dure opties als remklauwen vervangen die nog goed zijn.
Als remmen vast blijven zitten zijn er een paar oorzaken:
- de zuiger kan niet terug -- smeer of roest op zuiger dit is constant aanwezig, zelfs bij stilstand.
- de blokken blijven de schijf raken -- roest of kromme schijf. heeft een trillerig effect
- de opgebouwde druk kan niet weg
-- verstopping in de remleiding of klauw het is wel veel toeval dat dit op beide remmen tegelijk in dezelfde mate optreedt, meestal maar bij 1 rem.
-- remkrachtverdeler die wel doorlaat, maar niet teruglaat.
-- rembekrachtiger die de druk niet (volledig) vrijgeeft.
Er zijn vast meer opties, maar die is uit het hoofd.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo

