27 June 2007, 19:21
Ja, de rembekrachtiger is die ronde doos voorop de hoofdremcilinder.
Dat het probleem zich achter duidelijk laat zien, kan eventueel aan de remkracht verdeling liggen bij matig remmen. En let op, hoewel de rembekrachtiger en hoofdremcilinder als een geheel eruit zien, zijn het toch twee verschillende onderdelen.
Die grap van blijven remmen had ik ook op mijn Scimitar GTE se5 uit 1970. Maar daar zit de rembekrachtiger echt apart van de hoofdremcilinder (de een links en de ander rechts). En die wagen heeft een enkel remsysteem, niet gescheiden. Dat maakt de zaak iets eenvoudiger. Bij elke 240 is het wat meer puzzelwerk, zeker met de remkrachtverdelers.
Dat het probleem zich achter duidelijk laat zien, kan eventueel aan de remkracht verdeling liggen bij matig remmen. En let op, hoewel de rembekrachtiger en hoofdremcilinder als een geheel eruit zien, zijn het toch twee verschillende onderdelen.
Die grap van blijven remmen had ik ook op mijn Scimitar GTE se5 uit 1970. Maar daar zit de rembekrachtiger echt apart van de hoofdremcilinder (de een links en de ander rechts). En die wagen heeft een enkel remsysteem, niet gescheiden. Dat maakt de zaak iets eenvoudiger. Bij elke 240 is het wat meer puzzelwerk, zeker met de remkrachtverdelers.
Gegroet,
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo
Erik
Na 11 jaar nu zonder Volvo

