14 June 2007, 15:16
Hallo,
mijn 240 heeft daar ook een lekkage gehad, het bleek de oliekeerring te zijn. bij mij was de distributieriem nog volkomen droog door de afscherming.
De echte oorzaak van deze lekkage was dat de carterventilatie verstopt was. Ik heb toen de zeef en de pcv box vervangen (box zit onder inlaatspruitstuk en de zeef zit tussen de 'buizen' van de inlaat van de 3e en 4e cylinder.
Ik heb er nog foto's van, die zijn hier te vinden: http://jw.cautela.nl/gallery/main.php?g2_itemId=962
Hopelijk zijn de foto's bruikbaar!
mijn 240 heeft daar ook een lekkage gehad, het bleek de oliekeerring te zijn. bij mij was de distributieriem nog volkomen droog door de afscherming.
De echte oorzaak van deze lekkage was dat de carterventilatie verstopt was. Ik heb toen de zeef en de pcv box vervangen (box zit onder inlaatspruitstuk en de zeef zit tussen de 'buizen' van de inlaat van de 3e en 4e cylinder.
Ik heb er nog foto's van, die zijn hier te vinden: http://jw.cautela.nl/gallery/main.php?g2_itemId=962
Hopelijk zijn de foto's bruikbaar!
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni