11 March 2007, 18:55
Hallo Tim,
Ook bij mij de afgelopen weken spontaan afslaan tijdens het rijden en vervolgens weer starten en geen probleem meer.
Ik ben de hele dag aan het zoeken geweest en heb zo'n beetje alles doorgemeten wat er te meten valt.
Net toen ik het bijna opgaf en al dacht aan een dure nieuwe computer (ECU) ontdekte ik het probleem.
Eeen inwendig kabelbreukje in de draad van de toerental sensor.
Deze zit achter je motor boven het vliegwiel en geeft een toerental signaal aan de ECU.
Als het signaal er even niet is denkt de computer dat de motor stilstaat en sluit de brandstoftoevoer af.
Het kwam bij mij ook met name voor in de bocht of bij het rijden over een hobbel. niet op het lange rechte stuk.
Het kan natuurlijk van alles zijn maar je weet maar nooit.
Lees nog even het toppic :B230F stopt er soms mee"
PS; ik zie nu dat je een 79er hebt. Die heeft heel andere techniek en daarbij gaat bovenstaande niet op
Ook bij mij de afgelopen weken spontaan afslaan tijdens het rijden en vervolgens weer starten en geen probleem meer.
Ik ben de hele dag aan het zoeken geweest en heb zo'n beetje alles doorgemeten wat er te meten valt.
Net toen ik het bijna opgaf en al dacht aan een dure nieuwe computer (ECU) ontdekte ik het probleem.
Eeen inwendig kabelbreukje in de draad van de toerental sensor.
Deze zit achter je motor boven het vliegwiel en geeft een toerental signaal aan de ECU.
Als het signaal er even niet is denkt de computer dat de motor stilstaat en sluit de brandstoftoevoer af.
Het kwam bij mij ook met name voor in de bocht of bij het rijden over een hobbel. niet op het lange rechte stuk.
Het kan natuurlijk van alles zijn maar je weet maar nooit.
Lees nog even het toppic :B230F stopt er soms mee"
PS; ik zie nu dat je een 79er hebt. Die heeft heel andere techniek en daarbij gaat bovenstaande niet op
Volvo 240 GL estate B230f '91<br />BMW 2002 '73<br />Deutz D4005 '67