30 January 2007, 00:01
Citaat:Eerlijk gezegd geen idee. Even de beschrijving van wat er bij mij aan de hand was. De kabel bleef hangen bij mij; op een gegeven moment bleef de kabel hangen achter de "katrol" waar ook de gaskabel op zit. Hij bleef dus als het ware aangetrokken. Effect was dat gas geven heel zwaar ging en dat hij lang in de versnelling bleef hangen. Bovendien "loeide"de motor. Maar hij schakelde wel op uiteindelijk. Het lijkt mij (maar ik ben verre van een technicus) dat zonder de kabel hij nog wel schakelt maar dat de bak dat op zijn eigen moment zal doen en niet meer reageert op de stand van het gaspedaal. Maar: dat is meer proberen logisch na te denken dan ervaring.....
Succes ermee; hoor graag hoe het afloopt.
Groeten
Erwald
Ik snap wat je bedoelt ;D Bij mij blijft hij nog niet hangen, maar dat zal niet lang meer duren. Heb vandaag contact gehad met Tolman. Ik had een faxje gestuurd en binnen een half uur had ik telefoon terug. Klonk erg vriendelijk. Ik krijg nog een prijs voor het vervangen van de kabel en ik ga er sowieso heen voor olie verversen van motor en automaat en voor het natrekken van de kopbouten. Groot voordeel is dat Tolman op loopafstand van mijn werk zit. Dan heb ik ook geen gedoe met leenauto's.
Dus bedankt voor de tip! 8)
1980 GL Diesel (USA)