26 January 2007, 14:41
Mmm, al 1 bedrijf gehad voor carburateurombouw (Marans). Antwoord:
Dat raden ze af (ze hebben carb. niet voor niets afgeschaft zei hij). Zijn advies: praten met van Orsouw LPG inbouw....
Had ook effe snel een excelletje gemaakt om het omslagpunt te zoeken voor benzine vs LPG:
Uitgangspunten:
Benzine: 1.25 per liter, verbruik 1:8
Gas : 0,45 per liter, verbruik 1:6
Bij 1000 euro LPG inbouwkosten ligt het omslagpunt dan op +- 12.500 km. Rijd ik 1,5 jaar op denk ik dus vanaf dan ga ik geld overhouden. Maar dan heb ik geen extra onderhoud of reparatiekosten voor backfires meegeteld.....
Het blijft een lastige kwestie he
Dat raden ze af (ze hebben carb. niet voor niets afgeschaft zei hij). Zijn advies: praten met van Orsouw LPG inbouw....
Had ook effe snel een excelletje gemaakt om het omslagpunt te zoeken voor benzine vs LPG:
Uitgangspunten:
Benzine: 1.25 per liter, verbruik 1:8
Gas : 0,45 per liter, verbruik 1:6
Bij 1000 euro LPG inbouwkosten ligt het omslagpunt dan op +- 12.500 km. Rijd ik 1,5 jaar op denk ik dus vanaf dan ga ik geld overhouden. Maar dan heb ik geen extra onderhoud of reparatiekosten voor backfires meegeteld.....
Het blijft een lastige kwestie he

Volvo 242 GT, 1978, B21E