15 January 2007, 21:36
Lachen hè met die LPG inbouwers. Altijd een reden om van garantie af te zien. Volvo blokken zijn zo ongeveer de beste om op LPG te zetten. Een 240 kop kan zeker 40.000 km mee na inbouwen van LPG. Ik heb er zo´n 60.000 mee gedaan in mijn GT, ook een b21E. Daarna werd het tijd voor nieuwe (gas)zeteltjes aan de uitlaatzijde.
Je kan 3 keuzes maken,
conventioneel ongeregeld. Verbruik ca 1 op 6 of 7. De auto loopt dan tot ca 120 netjes in AFR 1 op 15,5, daarboven schiet dit gauw naar veels te rijk.
lambda geregeld conventioneel, verbruik lager omdat te rijk mengsel weinig meer voorkomt.
injectie van bozzma, verwacht verbruik 1 op 9. dit is lambdageregeld en zelf programmeerbaar.
Prijzen, 1200 euro, 1500 euro, 2500 euro.
De waarde van de installatie betaald zich terug door plezier in het gebruik en door waardevastheid bij verkoop.
Dus als je de poen hebt.....
Je kan 3 keuzes maken,
conventioneel ongeregeld. Verbruik ca 1 op 6 of 7. De auto loopt dan tot ca 120 netjes in AFR 1 op 15,5, daarboven schiet dit gauw naar veels te rijk.
lambda geregeld conventioneel, verbruik lager omdat te rijk mengsel weinig meer voorkomt.
injectie van bozzma, verwacht verbruik 1 op 9. dit is lambdageregeld en zelf programmeerbaar.
Prijzen, 1200 euro, 1500 euro, 2500 euro.
De waarde van de installatie betaald zich terug door plezier in het gebruik en door waardevastheid bij verkoop.
Dus als je de poen hebt.....