27 December 2006, 23:43
Hallo funsdaf.
Je hebt gelijk, erg duidelijk is het niet.
Er zit standaard een B30A met inderdaad 2 carberateurs in.
Inplaats hiervan wil ik er eventueel een B30E inzetten [ deze heeft een Bosch D-Jetronic, en die is dacht ik electronisch], als er hier een lpi injectie via injectoren op kan [ motor heeft al injectie, dus kan er ook lpi op, was mijn simpele denkwijze].
Waarom zul je afvragen: de B30A in de tgb13 is erg gevoelig voor backfires, en bij een injectie zal er zich minder gas in het inlaatspruitstuk bevinden [ hij word ja kort voor de cylinder ingespoten], dus ook minder kans op een backfire.
Dit zal inderdaad niet opgaan voor een conventionele lpg toevoeging via de luchtaanzuiging.
Van de megasquirt heb ik al gelezen [ en via Carlos, gehoort] klingt interessant, maar als het via de normale Bosch D-Jetronic, dan doe ik dat liever.
Diesel is inderdaad niet verkeerd, maar daar er nog geen of weinig ervaring mee is, weet ook niemand wat voor verbruik je kunt verwachten, en dat is wel belangrijk, want als je onder de 1op8 uitkomt, heeft het eigenlijk geen zin.
Buitendat moet je alles zelf uitdenken en maken, want er is geen dieselmotor die zo aan de versnellingsbak past, dus motorophanging, passtukken etc, etc moeten zelf gemaakt worden.
Wel een uitdaging, als iemand aan kan geven wat voor verbruik je kunt verwachten, denk ik voor een diesel te gaan, maar tot dan blijft lpg een heel goede andere optie.
Groetjes Branko.
Je hebt gelijk, erg duidelijk is het niet.
Er zit standaard een B30A met inderdaad 2 carberateurs in.
Inplaats hiervan wil ik er eventueel een B30E inzetten [ deze heeft een Bosch D-Jetronic, en die is dacht ik electronisch], als er hier een lpi injectie via injectoren op kan [ motor heeft al injectie, dus kan er ook lpi op, was mijn simpele denkwijze].
Waarom zul je afvragen: de B30A in de tgb13 is erg gevoelig voor backfires, en bij een injectie zal er zich minder gas in het inlaatspruitstuk bevinden [ hij word ja kort voor de cylinder ingespoten], dus ook minder kans op een backfire.
Dit zal inderdaad niet opgaan voor een conventionele lpg toevoeging via de luchtaanzuiging.
Van de megasquirt heb ik al gelezen [ en via Carlos, gehoort] klingt interessant, maar als het via de normale Bosch D-Jetronic, dan doe ik dat liever.
Diesel is inderdaad niet verkeerd, maar daar er nog geen of weinig ervaring mee is, weet ook niemand wat voor verbruik je kunt verwachten, en dat is wel belangrijk, want als je onder de 1op8 uitkomt, heeft het eigenlijk geen zin.
Buitendat moet je alles zelf uitdenken en maken, want er is geen dieselmotor die zo aan de versnellingsbak past, dus motorophanging, passtukken etc, etc moeten zelf gemaakt worden.
Wel een uitdaging, als iemand aan kan geven wat voor verbruik je kunt verwachten, denk ik voor een diesel te gaan, maar tot dan blijft lpg een heel goede andere optie.
Groetjes Branko.