6 December 2006, 07:16
Ik ben nu bezig met het vervangen voor en achter. Zonder pers en passende stempels best een klus ! Ik heb reservedelen uit 1991, de pers zegt bij mij dat ik toch tussen de 5 en 10 ton druk moet hebben. Dat doe je dus niet even thuis en dan ben ik alleen nog maar droog aan het oefenen !
Een draaibank of het lenen van passende stempels is belangrijk !
Ik heb ook 2 DVD met montagefilmpjes erbij gekregen, je ziet een monteur het werk uitvoeren maar weet niet helemaal waar de knelpunten liggen.
Draagarm VOOR:
Idea Rubbers draagarm voor zijn er maar naar 1 kant uit te persen, de grote gaan makkelijk, deze kan je ook met een hamer doen. De kleine niet...
Volgens de gebruiksaanwijzing zeggen ze dat je bij de kleine alleen het rubber moet verwijderen. Bij mij klopt dat niet ! De extra bus die achterblijft is 34mm/30 mm en het rubber is 34,5mm. Deze bus moet er toch uit !
Ook ontstond enige verwarring bij de etiketten, de enige draagarmrubbers achter heten ...front... en dus wilde ik deze in de voorste draagarm zetten Sad
IPD vervangt de kleinere door rubbers zonder buitenschaal. Dat kan dus met de hand gemonteerd.
Ik heb nieuwe schalen voor de grotere erbij en daarin eerst het rubber gezet. Wellicht is het thuis beter eerst de schaal in de 3hoek te persen. Ook dit kan m.i. gewoon in de bankschroef.
Gisteren mijn draagarmen voor vervangen door de nieuwe: SUPER
, veel meer weg info en veel strakker ! Hoewel ik nu niet meer mijn schokbrekers ga vervangen. Ik vind het voor nu erg goed zo !
3 uur werk met schoonmaken en bijtippen van aangeroeste oppervlakken.
Wordt vervolgd volg deze link voor foto'smet tekst
http://www.yome.se/gallery/view_photo.ph...1808_00097
Een draaibank of het lenen van passende stempels is belangrijk !
Ik heb ook 2 DVD met montagefilmpjes erbij gekregen, je ziet een monteur het werk uitvoeren maar weet niet helemaal waar de knelpunten liggen.
Draagarm VOOR:
Idea Rubbers draagarm voor zijn er maar naar 1 kant uit te persen, de grote gaan makkelijk, deze kan je ook met een hamer doen. De kleine niet...
Volgens de gebruiksaanwijzing zeggen ze dat je bij de kleine alleen het rubber moet verwijderen. Bij mij klopt dat niet ! De extra bus die achterblijft is 34mm/30 mm en het rubber is 34,5mm. Deze bus moet er toch uit !
Ook ontstond enige verwarring bij de etiketten, de enige draagarmrubbers achter heten ...front... en dus wilde ik deze in de voorste draagarm zetten Sad
IPD vervangt de kleinere door rubbers zonder buitenschaal. Dat kan dus met de hand gemonteerd.
Ik heb nieuwe schalen voor de grotere erbij en daarin eerst het rubber gezet. Wellicht is het thuis beter eerst de schaal in de 3hoek te persen. Ook dit kan m.i. gewoon in de bankschroef.
Gisteren mijn draagarmen voor vervangen door de nieuwe: SUPER
, veel meer weg info en veel strakker ! Hoewel ik nu niet meer mijn schokbrekers ga vervangen. Ik vind het voor nu erg goed zo !3 uur werk met schoonmaken en bijtippen van aangeroeste oppervlakken.
Wordt vervolgd volg deze link voor foto'smet tekst
http://www.yome.se/gallery/view_photo.ph...1808_00097
[img][/img]