18 November 2006, 23:55
Ik heb net een M47 vervangen met met de houtjetouwtje methode, twee dagen werk en een heleboel gedoe. Ik heb het blok laten zitten omdat ik bang was dat ik ergens een sensor zou beschadigen.
Ik heb ook DAF 66 motorblokken verwisseld, losmaken en omhoogtakelen, auto eronderuit rijden, klaar. Dit woog ca. 100 kilo.
B230 zal dan 150 kilo wegen, de bak nog geen 50, dus met 200 kilo ben je er wel. Gemiddelde kettingtakel is 500 kg. Bijna het hele voorfront kan eruit, dus dan hoef je het blok niet zo hoog te takelen of te kantelen.
Die gasten die met Volvo's bangerracen hebben motorblokken te over, die vervangen ze van te voren door een massief Ford blok.
Ik heb ook DAF 66 motorblokken verwisseld, losmaken en omhoogtakelen, auto eronderuit rijden, klaar. Dit woog ca. 100 kilo.
B230 zal dan 150 kilo wegen, de bak nog geen 50, dus met 200 kilo ben je er wel. Gemiddelde kettingtakel is 500 kg. Bijna het hele voorfront kan eruit, dus dan hoef je het blok niet zo hoog te takelen of te kantelen.
Die gasten die met Volvo's bangerracen hebben motorblokken te over, die vervangen ze van te voren door een massief Ford blok.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969