6 November 2006, 16:42
het blok vervangen is niet al te moeilijk, voorzover ik weet. De B2330FB blokken (een B230F met ipv een 530 kop de beter stromende 531 kop met grotere, beter gevormde verbrandingskamer en VX nokkenas) zijn ook veel in 940's geleverd met 131 pk. Die blokken kosten niet zo veel, met goed zoeken zijn ze voor 200 euro of minder te vinden.
alle aanbouw delen (dynamo, sturbekrachtiging, airco) passen gewoon.
Om een +T te doen is het sowieso handig om het carter goed schoon te maken na het boren van het gat in het carter. Met ingebouwde motor is dat ook een pita, dan kun je net zo goed het originele blok eruit halen en het klaargemaakte +T blok erin zetten (gat voor olie geboord, turbo-olie-aanvoer aangesloten, geverfd, schoon, nieuwe seals, niewe steunen etc).
Wat ga je doen met de keuring? bij een vermogenstoename boven de 20% geloof ik moet je een zwaardere keuring hebben (weggedragtest a-la ~300 euro). Misschien even de sticker van een B230FK erop doen, dan denken ze misschien dat je een B230FK erin hebt en die is nog binnen de grenzen van de toename van 20% (komende van een b230F van 116 pk)
alle aanbouw delen (dynamo, sturbekrachtiging, airco) passen gewoon.
Om een +T te doen is het sowieso handig om het carter goed schoon te maken na het boren van het gat in het carter. Met ingebouwde motor is dat ook een pita, dan kun je net zo goed het originele blok eruit halen en het klaargemaakte +T blok erin zetten (gat voor olie geboord, turbo-olie-aanvoer aangesloten, geverfd, schoon, nieuwe seals, niewe steunen etc).
Wat ga je doen met de keuring? bij een vermogenstoename boven de 20% geloof ik moet je een zwaardere keuring hebben (weggedragtest a-la ~300 euro). Misschien even de sticker van een B230FK erop doen, dan denken ze misschien dat je een B230FK erin hebt en die is nog binnen de grenzen van de toename van 20% (komende van een b230F van 116 pk)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni