6 November 2006, 16:24
Jw240 schreef:als je een nieuwere 240 vind met B230FX blok 136 of 131 pk dan is dat heel goed te doen. die blokken hebben namelijk aar 9.3:1 compressie tov de 9.8:1 van de B230F.
Met een B230F gaat het ook goed, op turbobricks was iemand die zijn dagelijkse 245 heeft voorzien van een goede turbo met uitgefreest spruitstuk, leuke nokkenas, chips, goede uitlaat, nog wat dingen, blok is nooit open geweest, 300+ pk op de achterwielen...
verbruikt nog steeds 1 op 10 als je rustig rijd
Precies, die F+T met 319PKoid had ik ook gevonden. Vandaar deze post.
Het is alleen erg lastig een 240 te vinden die aan de specs voldoet:
B230F(X)
Airco absolute must.
Electrische ramen etc (wens, geen must)
Niet wit, niet zilver-grijs en niet signaalrood (vindt mijn vrouw niet mooi)
Niet te gek duur (want dan kan ik ook een 940 kopen, maar ja, die is weer niet zo mooi als een 240)
En alleen het blok vervangen? is dat relatief gemakkelijk?
Want ik heb wel weer een mooie 240 met airco gevonden, maar het 2L blok,...