5 November 2006, 13:33
heb zelf ook een 740 gle 16 valve 158 pk
rijd bij 120 kmh idd 1 op 12 8) 2750 rpm
zal bij 90 tot 110 kmh nog zuiniger lopen, want rijd er met combinatie ritten gemiddeld 1 op 12 mee,
maar op de korte ritjes gebruikt de b234f meer dan een 8 valve
(ritjes tot 10 km)- kan hij ook wel 1 op 8 lopen
een geweldige motor! maar let op de riemen 2 stuks, balanse as riem en distributie riem, en alle loop en spanrollen (volgens mij 4 stuks) .
weet dat alles vervangen is anders gaat de kop eraan!
ook moet de bout v/d olie pomp om de 80000 vervangen worden (polie)
kosten om dit te laten vervangen is dubbel t.o.v de 8 valve prijs rond de 300 euro :evil:
maar boven de 4000 rpm is het feest.
rijd bij 120 kmh idd 1 op 12 8) 2750 rpm
zal bij 90 tot 110 kmh nog zuiniger lopen, want rijd er met combinatie ritten gemiddeld 1 op 12 mee,
maar op de korte ritjes gebruikt de b234f meer dan een 8 valve
(ritjes tot 10 km)- kan hij ook wel 1 op 8 lopen

een geweldige motor! maar let op de riemen 2 stuks, balanse as riem en distributie riem, en alle loop en spanrollen (volgens mij 4 stuks) .
weet dat alles vervangen is anders gaat de kop eraan!
ook moet de bout v/d olie pomp om de 80000 vervangen worden (polie)
kosten om dit te laten vervangen is dubbel t.o.v de 8 valve prijs rond de 300 euro :evil:
maar boven de 4000 rpm is het feest.
olvo 244 gl 1980 lpg m47 B200k<br />Volvo 244 gle 1982 lpg Aw71L B23E<br />Volvo 740 gl 1987 lpg AW71L B230k<br />volvo 740 gle 1991 16 valve M46 B234F