18 September 2006, 08:43
Die zien er inderdaad beroerd uit zeg!
Een testritje bij mij leerde dat ik met het vervangen van de rubbers (behalve totnogtoe de grote) weer een nieuw probleem heb geintroduceerd.
Veel gepiep/gekraak, en bij gas los en weer gas geven een klap die uit de aandrijfas lijkt te komen.
Ik vermoed dat dit komt omdat ik alles met de hand (dus niet met het juiste moment?) en met de auto rustend op de hydraulische krik onder het differentieel (misschien staat de achteras dan onder een hoek?) heb aangedraaid.
Volgende actie is het kopen van een momentsleutel, alles een slagje los en weer op het juiste moment vastzetten. En dat terwijl de auto rust op de wielen en niet op het differentieel. Misschien dat ik de bokjes onder de achteras zet, dan kan ik er beter bij.
Een andere oorzaak kan zijn dat terwijl de koets op bokjes stond, de achteras op een gegeven moment nogal dicht bij de grond heeft gehangen, dus dat de hoek tussen de aandrijfas en de koets erg groot is geweest. Misschien dat daardoor het ophangrubber van de aandrijfas, of erger: iets in de koppeling of het differentieel beschadigd kan zijn? Iemand een idee over?
Overigens op het gekraak en geklap na, ik merk wel dat het onweer-gerommel-geluid verdwenen is nu de nieuwe rubbers eronder zitten!
*edit 20-9-2006: mijn nieuwe vriend de momentsleutel heeft het probleem helemaal opgelost. (En het rijdt heeeerlijk!!!)
Een testritje bij mij leerde dat ik met het vervangen van de rubbers (behalve totnogtoe de grote) weer een nieuw probleem heb geintroduceerd.
Veel gepiep/gekraak, en bij gas los en weer gas geven een klap die uit de aandrijfas lijkt te komen.
Ik vermoed dat dit komt omdat ik alles met de hand (dus niet met het juiste moment?) en met de auto rustend op de hydraulische krik onder het differentieel (misschien staat de achteras dan onder een hoek?) heb aangedraaid.
Volgende actie is het kopen van een momentsleutel, alles een slagje los en weer op het juiste moment vastzetten. En dat terwijl de auto rust op de wielen en niet op het differentieel. Misschien dat ik de bokjes onder de achteras zet, dan kan ik er beter bij.
Een andere oorzaak kan zijn dat terwijl de koets op bokjes stond, de achteras op een gegeven moment nogal dicht bij de grond heeft gehangen, dus dat de hoek tussen de aandrijfas en de koets erg groot is geweest. Misschien dat daardoor het ophangrubber van de aandrijfas, of erger: iets in de koppeling of het differentieel beschadigd kan zijn? Iemand een idee over?
Overigens op het gekraak en geklap na, ik merk wel dat het onweer-gerommel-geluid verdwenen is nu de nieuwe rubbers eronder zitten!
*edit 20-9-2006: mijn nieuwe vriend de momentsleutel heeft het probleem helemaal opgelost. (En het rijdt heeeerlijk!!!)
Of je gaat met de bus natuurlijk.

