2 September 2006, 18:19
Ik denk dat er 2 dingen spelen :
Aan de ene kant heb je APK eisen. waarin heel veel staat, maar niet alles.
Aan de andere kant heb je de officiele Europese typegoedkeuring.
Die typegoedkeuring werd (verleden tijd) wel gecontroleerd vroeger bij invoer uit een niet EU-land, omdat de auto immers door de RDW gekeurd moest worden.
Die keuring is komen te vervallen en om nu de APK keurmeesters te belasten met de veel meer beschreven Europese Typegoedkeuring zal ze wel teveel worden.
Ik weet wel als je vroeger met sealed beamkoplampen bij de RDW-keuring kwam dan schoten ze je zowat dood !
En nu wordt het, als het lichtbeeld een beetje goed is, schijnbaar gewoon toegelaten.
ps Abbabak
Ik heb nog wel een paar raamslingers, zijn wel uitgesleten, maar als ze er voorzichtig meedraait, dan gaat het wel.
Ik hoor het wel.
Aan de ene kant heb je APK eisen. waarin heel veel staat, maar niet alles.
Aan de andere kant heb je de officiele Europese typegoedkeuring.
Die typegoedkeuring werd (verleden tijd) wel gecontroleerd vroeger bij invoer uit een niet EU-land, omdat de auto immers door de RDW gekeurd moest worden.
Die keuring is komen te vervallen en om nu de APK keurmeesters te belasten met de veel meer beschreven Europese Typegoedkeuring zal ze wel teveel worden.
Ik weet wel als je vroeger met sealed beamkoplampen bij de RDW-keuring kwam dan schoten ze je zowat dood !
En nu wordt het, als het lichtbeeld een beetje goed is, schijnbaar gewoon toegelaten.
ps Abbabak
Ik heb nog wel een paar raamslingers, zijn wel uitgesleten, maar als ze er voorzichtig meedraait, dan gaat het wel.
Ik hoor het wel.