30 August 2006, 20:19
Citaat:Ik heb in mei 2006 een geimporteerde Amerikaanse Volvo uit 1980 laten keuren. Door de verkoper zijn de Amerikaanse (dubbele) koplampen vervangen door Europese. Omdat ik de wagen graag origineel wil houden wil ik graag de Amerikaanse koplampen weer monteren. Dit zijn echter Sealed Beam koplampen en voorzover ik weet zijn deze in Nederland niet toegestaan. Zou ik alsnog een aantekening in het kenteken kunnen krijgen zodat ik deze lampen kan gebruiken? Ik heb tot dusver geen goed alternatief gevonden.
Citaat:Geachte heer/mevrouw,
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Het voeruig is tijdens de invoerkeuring getoetst aan de toelatingseisen van personenwagen eisen.
Het is niet toegestaan om wijzingen aan te brengen aan het voertuig zonder dat dit op het kenteken vermeld wordt.
Dit betekend dat het aanbrengen van niet goedgekeurde koplamen toegestaan is.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
Citaat:Bedankt voor uw antwoord, maar het is mij nog niet geheel duidelijk.
Het is dus niet toegestaan om wijzingen aan te brengen aan het voertuig zonder dat dit op het kenteken vermeld wordt. Maar toch is het aanbrengen van niet goedgekeurde lampen toegestaan? Krijg ik dan alsnog een aantekening op het kenteken?
Groeten,
Erik Dijkstra
Citaat:Geachte heer Dijkstra,
In reactie op uw e-mail, over wijzigingen op het kentekenbewijs, bericht ik u het volgende.
Op het kentekenbewijs staat niets over lampen. Dit hoeft dan ook niet aangepast te worden. Gaat u bijvoorbeeld de kleur van een voertuig wijzigen (dit staat bij personenauto's op het kentekenbewijs vermeld). Dan moet dit wel op het kentekenbewijs worden aangepast.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medewerker Klantenservice RDW
](*,) ](*,) ](*,) :-s :-s :-s :?:
Kan iemand hier een touw aan vast knopen of ligt het aan mij??? :roll:

1980 GL Diesel (USA)