18 August 2006, 23:06
-Ik weet het niet, hij staat wel zo strak dichtgetrokken nu, dat ik me niet kan voorstellen dat de uitlaatdruk hem open krijgt.
*uitlaat krijgt hem open als het goed is dit in samen werking met de turbolaaddruk in je waste-gate
-Maar zijn er geen meerdere types waste gates? Je schreef eerder over veertjes in de waste gate-klep en die heb ik niet; als je het stangetje loshaalt kun je de het waste gate-armpje vrij en een weer bewegen en blijft het in elke stand staan. Geen veertjes dus...
*er moet een veer in de w-g zitten.
anders kan hij niet werken.
het stangetje zit vast aan het membraampje en tegen het membraampje staat een veer te drukken.
controleer dit eens:
als je de w-g op de klep hebt geschoven kan je dan met je luchtpomp de w-g uitdrukken dat de klep open gaat in je uitlaat?
en als je dan de druk laat weg lopen komt dan de klep weer terug/gesloten.
als dit niet zo is is de w-g kapot
-En de dumpvalve komt ook nog wel, de K-jet heeft een gesloten type nodig omdat de lucht al gemeten is, het mooie geluid waar Lukas het over had zal dus wel minder zijn. Maar goed, we doen het niet om het geluid...
*je kan het geluid best horen.
ik heb zelf ook gereden met een membraam en een zuiger dump-valve.
gebruikt op de b21et en de b230et allebei met K-jet.
-Tenslotte lijkt me een knock sensor ook wel fijn, we blijven bezig!
* je kan in canada een mooi klein systeempje met een ledje krijgen die je zo op een volvo pingelsensor kan aan sluiten.
kosten incl. verzenden zo rond de ââ¬55,-
*uitlaat krijgt hem open als het goed is dit in samen werking met de turbolaaddruk in je waste-gate
-Maar zijn er geen meerdere types waste gates? Je schreef eerder over veertjes in de waste gate-klep en die heb ik niet; als je het stangetje loshaalt kun je de het waste gate-armpje vrij en een weer bewegen en blijft het in elke stand staan. Geen veertjes dus...
*er moet een veer in de w-g zitten.
anders kan hij niet werken.
het stangetje zit vast aan het membraampje en tegen het membraampje staat een veer te drukken.
controleer dit eens:
als je de w-g op de klep hebt geschoven kan je dan met je luchtpomp de w-g uitdrukken dat de klep open gaat in je uitlaat?
en als je dan de druk laat weg lopen komt dan de klep weer terug/gesloten.
als dit niet zo is is de w-g kapot
-En de dumpvalve komt ook nog wel, de K-jet heeft een gesloten type nodig omdat de lucht al gemeten is, het mooie geluid waar Lukas het over had zal dus wel minder zijn. Maar goed, we doen het niet om het geluid...
*je kan het geluid best horen.
ik heb zelf ook gereden met een membraam en een zuiger dump-valve.
gebruikt op de b21et en de b230et allebei met K-jet.
-Tenslotte lijkt me een knock sensor ook wel fijn, we blijven bezig!
* je kan in canada een mooi klein systeempje met een ledje krijgen die je zo op een volvo pingelsensor kan aan sluiten.
kosten incl. verzenden zo rond de ââ¬55,-