18 August 2006, 22:25
Ha Kaasie,
Vanavond nog wat geprutst, maar geen resultaat:
Eerst de luchtcompressor met banden-oppomp-pistool op de waste gate-slang gezet: werkt goed, door wat lucht erbij te geven of eruit te laten stuur je het stangetje mooi heen en weer. Heb hem eerst zo gezet dat ik het er net zelf nog op kreeg, daarna lucht erbij en 2 slagen ingeschroefd, een flinke voorspanning dus. Dit gaf niet meer turbodruk, hij bleef half in het geel.
Toen had ik het wel een beetje gehad en heb een klem op de waste gate-slang gezet, zodat deze geen lucht meer doorliet (getest!). Theoretisch geen begrenzing meer, dus. Ik verwachtte hem dus lekker in het rood te trappen, maar nog steeds half in het geel (ofschoon hij trekt als een beest).
Ik kan nu nog twee dingen verzinnen:
Een lek in het slangenstelsel/intercooler -morgen testen- of een versleten compressor.
Voor het laatste geval alvast een sloop gebeld voor een watergekoelde uit een 740. Deze kost 200 Euro, met garantie. Lijkt me niet al te duur en de slangen heb ik al.
Heb je nog andere tips?
Vanavond nog wat geprutst, maar geen resultaat:
Eerst de luchtcompressor met banden-oppomp-pistool op de waste gate-slang gezet: werkt goed, door wat lucht erbij te geven of eruit te laten stuur je het stangetje mooi heen en weer. Heb hem eerst zo gezet dat ik het er net zelf nog op kreeg, daarna lucht erbij en 2 slagen ingeschroefd, een flinke voorspanning dus. Dit gaf niet meer turbodruk, hij bleef half in het geel.
Toen had ik het wel een beetje gehad en heb een klem op de waste gate-slang gezet, zodat deze geen lucht meer doorliet (getest!). Theoretisch geen begrenzing meer, dus. Ik verwachtte hem dus lekker in het rood te trappen, maar nog steeds half in het geel (ofschoon hij trekt als een beest).
Ik kan nu nog twee dingen verzinnen:
Een lek in het slangenstelsel/intercooler -morgen testen- of een versleten compressor.
Voor het laatste geval alvast een sloop gebeld voor een watergekoelde uit een 740. Deze kost 200 Euro, met garantie. Lijkt me niet al te duur en de slangen heb ik al.
Heb je nog andere tips?
45 Turbo Intercooler, 1800 E & ES, 780 Turbo IC 16V, 965 2.5 24V