18 August 2006, 11:29
240 16v schreef:Funsdaf schreef:Dan is dat waarschijnlijk je probleem van de lage turbodruk met het slangetje erop. (of heeft een Volvo dat niet, lijkt me toch wel??? in Vadis kan ik het niet terug vinden, Volvo Turbo kenners)
Maar ik lees het geheel net eens door en zie dat je nu wel aan het afstellen bent??
Die 1.7 bar druk (en sinds kort zelfs vaak 2.0 bar) wordt met een van de onderstaande auto's gedraaid.
Bedenk zelf maar welke![]()
Ja ik heb het nu eindelijk in de gaten. Ik ben nog niet zo bekent op het turbo gebied. Je moet dus eerst dat potje oppompen zodat ie helemaal openstaat en daarna het stangetje indraaien zodat ie er nog net opkan. Ik heb nu 0.9 bar, en dat is redelijk. Ik vond die 1.5 bar toch leuker maar lijkt me niet gezond.
Die evo groep A zal wel op 2.0 bar draaien lijkt me. Rijdt je daar rally's mee ofzo??
Hee 240 16V, ik zit ook wat te klooien met de turbodruk na inbouw van een intercooler.
Er waren wat tips over het uittrekken van het stangetje van de drukdoos, maar dat lukte niet echt.
Als ik het goed begrijp heb jij dus de drukdoos maximaal opgepompt en toen het stangetje ingeschroefd? Slimme oplossing, geeft het geen problemen met de kracht in het stangetje dat de waste gate dicht trekt? Aangezien ik het stangetje niet handmatig kon uittrekken staat er nl. best wat spanning op!
Nog een vraagje: hoeveel druk heb je op de grens van het gele en het rode gebied?
Vast bedankt,
Arthur
45 Turbo Intercooler, 1800 E & ES, 780 Turbo IC 16V, 965 2.5 24V