9 August 2006, 10:25
Zoals jij het beschrijft is de massa van de lampen onderbroken. Dit komt erg vaak voor bij autoverlichting. Wie het beeld niet van een auto die zijn richtingaanwijzer aanzet en alles gaat meeknipperen ?
De stroom loopt van het grootlicht naar de massa, van daar naar de gloeidraad van het dimlicht. Daar gaat ze via de +leiding van het dimlicht terug naar de andere koplamp en zal daar aan massa worden gelegd.
Maak dus even de massadraad goed schoon van de lampen. Zowieso een goed idee, je lampen branden dan wellicht een klein beetje feller.
Sealedbeam lampen mogen dacht ik wel gevoerd worden als er een aantekening op het kenteken staat. Bepaalde Ford Mustang typen hadden ze ook. Je kan vrij makkelijk vaststellen of de lamp geschikt is voor europa. In europa gaat de rechterkant van de bundel omhoog om de berm goed te kunnen overzien. Bij een Amerikaans type is de bundel recht afgeschermd en heb je dus een horizontale lijn in het lichtbeeld in plaats van een knik in het midden.
Feitelijk zijn de Amerikaanse lampen dus minder verblindend maar je ziet er zelf ook een haartje minder mee.
Ow ja, links voorin bij je verdeelstuk van de +pool en de accu zit een metalen kastje. Dat is het relais voor je grootlicht. Ik had die aangezien voor spanningsregelaar... :oops:
De stroom loopt van het grootlicht naar de massa, van daar naar de gloeidraad van het dimlicht. Daar gaat ze via de +leiding van het dimlicht terug naar de andere koplamp en zal daar aan massa worden gelegd.
Maak dus even de massadraad goed schoon van de lampen. Zowieso een goed idee, je lampen branden dan wellicht een klein beetje feller.
Sealedbeam lampen mogen dacht ik wel gevoerd worden als er een aantekening op het kenteken staat. Bepaalde Ford Mustang typen hadden ze ook. Je kan vrij makkelijk vaststellen of de lamp geschikt is voor europa. In europa gaat de rechterkant van de bundel omhoog om de berm goed te kunnen overzien. Bij een Amerikaans type is de bundel recht afgeschermd en heb je dus een horizontale lijn in het lichtbeeld in plaats van een knik in het midden.
Feitelijk zijn de Amerikaanse lampen dus minder verblindend maar je ziet er zelf ook een haartje minder mee.
Ow ja, links voorin bij je verdeelstuk van de +pool en de accu zit een metalen kastje. Dat is het relais voor je grootlicht. Ik had die aangezien voor spanningsregelaar... :oops:
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl