Ik vergeet:
Wanneer de motor eenmaal warm het wel goed doet kan het ook aan valse lucht via de pakkingen zijn.
Bij warme motor zet het metaal uit.en dicht/knijpt het de pakkingen beter.
- draai de moeren van de carb. op de motor (4 stuks) wat steviger aan, hoeft slechts weinig draaien te zijn.
- mogelijk zit daar ook nog een tussenstuk met moeren, die dan ook aandraaien
- de moeren van het inlaat- en uitlaatspruitstuk, (2× 8 stuks)
- en de drie moeren van de uilaat naar het uitlaatspruitstuk
Zowel met het aandraaien van de moeren, als het goed controleren van droge poreuze, gescheurde of gebarsten slangen kan het stottteren misschien opgelost zijn.
- Wanneer de motor eenmaal warm is kun je ook met een plantensproeier over de bougiekabels gaan.
Bij versleten kabels gaat de motor dan ook stotteren > versleten bougieskabels. En dat merk je vooral bij starten bij vochtig weer.
Hierboven wordt nog melding gemaakt van een koude startrelais, die heb ik nog nooit kunnen vinden bij dit oudere type 245. Tenzij het dat relais hierboven op de foto is. Maar dat is dacht ik enkel een opener/ afsluiter(?)
Dit allemaal gecontroleerd hebbende, heb ik ook al eens het probleem gehad dat uiteindelijk de as van de verdeler het probleem was die onregelmatig stotteren veroorzaakte door kortsluiting. Een 123 onsteking aanschaffen is dan een aanrader. Nooit meer contactpuntjes afstellen en strak motorgeluid.
Wanneer de motor eenmaal warm het wel goed doet kan het ook aan valse lucht via de pakkingen zijn.
Bij warme motor zet het metaal uit.en dicht/knijpt het de pakkingen beter.
- draai de moeren van de carb. op de motor (4 stuks) wat steviger aan, hoeft slechts weinig draaien te zijn.
- mogelijk zit daar ook nog een tussenstuk met moeren, die dan ook aandraaien
- de moeren van het inlaat- en uitlaatspruitstuk, (2× 8 stuks)
- en de drie moeren van de uilaat naar het uitlaatspruitstuk
Zowel met het aandraaien van de moeren, als het goed controleren van droge poreuze, gescheurde of gebarsten slangen kan het stottteren misschien opgelost zijn.
- Wanneer de motor eenmaal warm is kun je ook met een plantensproeier over de bougiekabels gaan.
Bij versleten kabels gaat de motor dan ook stotteren > versleten bougieskabels. En dat merk je vooral bij starten bij vochtig weer.
Hierboven wordt nog melding gemaakt van een koude startrelais, die heb ik nog nooit kunnen vinden bij dit oudere type 245. Tenzij het dat relais hierboven op de foto is. Maar dat is dacht ik enkel een opener/ afsluiter(?)
Dit allemaal gecontroleerd hebbende, heb ik ook al eens het probleem gehad dat uiteindelijk de as van de verdeler het probleem was die onregelmatig stotteren veroorzaakte door kortsluiting. Een 123 onsteking aanschaffen is dan een aanrader. Nooit meer contactpuntjes afstellen en strak motorgeluid.

