1 November 2025, 23:24
Geen dank, daar is een forum voor!
Je geeft aan dat bi warme motor er geen problemen zijn. Ik zou dan zelf niet te veel overal aan gaan draaien, daarmee verloopt ook mogelijk de warme loop.
Met bij de uitlaat ruiken bedoel ik: ruik je benzinelucht na een tijdje doorstarten? Als een motor niet loopt, zou er op een gegeven moment ook onverbrande benzine naar buiten moeten komen.
Ik heb een andere carb (SU) en die snap ik nog niet helemaal, dus aan deze waag ik me ook niet te specifiek, wel wat algemenere gedachten:
- zoals Rin zegt: kijk eens of de relais en/of koudestartinrichting goed werkt.
Nog wat wat probleempjes die ik ooit heb gehad:
- een iets lekke benzine leiding. Hierdoor verdampte de benzine bij slitstand uit de slang en moet de pomp het weer van verder halen, duurt iets langer. De pomp is een mechanische op het blok, die draait dus mee met de motor. Is wel zelf aanzuigend, maar dat doet ie minder goed tot niet als er een lekje is (trekt dan ook lucht).
Als je de benzineleiding ipv carb in een fles hangt, komt er dan benzine uit bij die koude start? Als het goed dicht is zou er al vlot (pulserend) benzine uit moeten komen. Ruik ja na wegzetten van de auto een bezninelucht bv onder de kap?
- Zit er een brandstoffilter in de leiding? Hier zit vaak een deel lucht in, maar de vloeistof moet een fase zijn (benzine) niet 2 (benzine en water). Dat kan wel gaan voorkomen op oudere benzine, en dan vooral de regulire met ethanol. Dus (zoals Rin al aangaf) welke beznine zit er in, en hoelang al? Eventueel vocht hoopt zich (in mijn ervaring) op iin het filter, maar motor loopt niet lekker op water (helaas).
voor specifieke info over je carb (en de rest van de auto) zou je oa hier eens kunnen kijken:
https://volvo-academy.com/index.php?opti...Itemid=266
Je geeft aan dat bi warme motor er geen problemen zijn. Ik zou dan zelf niet te veel overal aan gaan draaien, daarmee verloopt ook mogelijk de warme loop.
Met bij de uitlaat ruiken bedoel ik: ruik je benzinelucht na een tijdje doorstarten? Als een motor niet loopt, zou er op een gegeven moment ook onverbrande benzine naar buiten moeten komen.
Ik heb een andere carb (SU) en die snap ik nog niet helemaal, dus aan deze waag ik me ook niet te specifiek, wel wat algemenere gedachten:
- zoals Rin zegt: kijk eens of de relais en/of koudestartinrichting goed werkt.
Nog wat wat probleempjes die ik ooit heb gehad:
- een iets lekke benzine leiding. Hierdoor verdampte de benzine bij slitstand uit de slang en moet de pomp het weer van verder halen, duurt iets langer. De pomp is een mechanische op het blok, die draait dus mee met de motor. Is wel zelf aanzuigend, maar dat doet ie minder goed tot niet als er een lekje is (trekt dan ook lucht).
Als je de benzineleiding ipv carb in een fles hangt, komt er dan benzine uit bij die koude start? Als het goed dicht is zou er al vlot (pulserend) benzine uit moeten komen. Ruik ja na wegzetten van de auto een bezninelucht bv onder de kap?
- Zit er een brandstoffilter in de leiding? Hier zit vaak een deel lucht in, maar de vloeistof moet een fase zijn (benzine) niet 2 (benzine en water). Dat kan wel gaan voorkomen op oudere benzine, en dan vooral de regulire met ethanol. Dus (zoals Rin al aangaf) welke beznine zit er in, en hoelang al? Eventueel vocht hoopt zich (in mijn ervaring) op iin het filter, maar motor loopt niet lekker op water (helaas).
voor specifieke info over je carb (en de rest van de auto) zou je oa hier eens kunnen kijken:
https://volvo-academy.com/index.php?opti...Itemid=266
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005

