(26 August 2025, 22:03)Marc1970 schreef: Ja de 2,3 (van ongeveer hetzelfde bouwjaar, in jouw geval van 89 tot 93) is op de cilinderinhoud na exact hetzelfde blok als de 2,0, en werkt ook met dezelfde injectors, koppeling, motorsteunen, computers, koeling, alles. De 2,0 werd verkocht in landen die belastingtarieven gebaseerd op motorinhoud hadden, zoals Italie en Portugal
Maar zo'n blok is niet zomaar kapot, zijn meest de dingen die eromheen hangen. IN het geval van 2,0 is het blok wel total-loss als de distributieriem breekt.
STaan er zat op Marktplaats, zoek op B230F of B230FB, dat zijn de motoren zonder turbo en zonder EGR
Dankjewel Marc. Ik vrees dat er water bij de olie is gekomen en daarmee de motor gesmeerd… Aangezien 2l eigenlijk te licht is en reparatie duur gaat worden overweeg ik zwaardere motor erin te zetten. Is turbo ook optie of dan teveel aanpassingen?