19 October 2024, 17:54
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19 October 2024, 17:56 door Marc1970.)
Deze gaat niet lang meer afdichten met een nieuwe pakking. Het aandrukvlak is verdwenen. Er zitten zo te zien nieuwe klepzittingen in, dat is wel wat waard. Deze kop is een keer gevlakt, het originele groevenpatroon is anders
Als je deze wilt hergebruiken, laat je dat gat vullen en nog een keer een zo licht mogelijk laten vlakken. Voor een DAF (cilinderbussen en een natte koppakking) heb ik dat wel s met vloeibare pakking en een plamuurmes gedaan maar nu zou ik het laten lassen (TIG). Vast wel iemand die dat wil doen maar ze gaan er geen garantie op geven. Ik heb wel s een koppelingshuis laten lassen op die manier, ging prima de luxe.
Een donor B23E heeft alvast een betere kop dan deze. EN betere krukas en nokkenas lagers vermoed ik, de smering kan ook niet heel fantastisch zijn geweest met deze mayonaise.
Nokkenas zie ik zo niks geks aan, beetje roest of slijtage aan de zijkanten of flanken geeft niks, het gaat vooral om de punt.
ALs je reservekop ook zo'n corrosie gat heeft daar, maar de plek waar de ring vd koppakking klemt beter is, kan je die gebruiken. Deze kop heeft t ook lang uitgehouden met al z'n corrosie/erosie.
Als je deze wilt hergebruiken, laat je dat gat vullen en nog een keer een zo licht mogelijk laten vlakken. Voor een DAF (cilinderbussen en een natte koppakking) heb ik dat wel s met vloeibare pakking en een plamuurmes gedaan maar nu zou ik het laten lassen (TIG). Vast wel iemand die dat wil doen maar ze gaan er geen garantie op geven. Ik heb wel s een koppelingshuis laten lassen op die manier, ging prima de luxe.
Een donor B23E heeft alvast een betere kop dan deze. EN betere krukas en nokkenas lagers vermoed ik, de smering kan ook niet heel fantastisch zijn geweest met deze mayonaise.
Nokkenas zie ik zo niks geks aan, beetje roest of slijtage aan de zijkanten of flanken geeft niks, het gaat vooral om de punt.
ALs je reservekop ook zo'n corrosie gat heeft daar, maar de plek waar de ring vd koppakking klemt beter is, kan je die gebruiken. Deze kop heeft t ook lang uitgehouden met al z'n corrosie/erosie.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969