30 September 2024, 20:03
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30 September 2024, 20:04 door pepijnwk.)
Nou dit was op de heenweg...... gelukkig op een paar km van onze bestemming. Vanaf die bestemming zijn mijn broer en ik een week gaan toeren met de motoren. Dat doen we in principe elk jaar. Dit jaar had mijn broer zijn auto niet tot zijn beschikking. iets dat ik niet wist anders had ik niet deze Volvo meegenomen...
Maar goed het is gelukkig vlak bij eindbestemming gebeurd en niet ergens halverwege Frankrijk oid...... Nu kon ik regelen dat ik de vervangende auto kon ophalen op een dag dat het regende en we dan toch niet zouden gaan rijden op de motoren.
Vervangende auto was zo geregeld door de ANWB echt klasse! Ze gaven mij aan dat ze intussen voor autos van voor 2000 niet zonder meer de dagwaarde regeling toepassen maar kijken wat de prijzen zijn van die auto's bij garages. Ik had hem helaas niet laten taxeren. Iets dat ik wel ga doen om dit in de toekomst te voorkomen dan is het in ieder geval duidelijk!!
Ik heb een lichte voorkeur voor een carburateur versie omdat die wat eenvoudiger aan de loop te krijgen zijn op benzine. Wel verlies ik dan los van het feit dat injectie wat zuiniger is en krachtiger ook vermogen door het verlies in compressie. B23e blokken zijn zo heb ik begrepen gewild vanwege hun sterkte en hoge compressie. De vroege b23 e zo begreep ik hadden ook nog wat "snellere" nokkenassen...
Maar goed dat boeit me niet zo ik wil gewoon betrrouwbaar kunnen rijden, hard hoeft hij niet.
Wel ben ik dan benieuwd hoe dat ene draadje dan aangestuurd zou moeten worden en wat voor klep. Moet er dan toch ook een ecu uitgewisseld worden? of hebben de B23(0) A geen ecu's?
Maar goed het is gelukkig vlak bij eindbestemming gebeurd en niet ergens halverwege Frankrijk oid...... Nu kon ik regelen dat ik de vervangende auto kon ophalen op een dag dat het regende en we dan toch niet zouden gaan rijden op de motoren.
Vervangende auto was zo geregeld door de ANWB echt klasse! Ze gaven mij aan dat ze intussen voor autos van voor 2000 niet zonder meer de dagwaarde regeling toepassen maar kijken wat de prijzen zijn van die auto's bij garages. Ik had hem helaas niet laten taxeren. Iets dat ik wel ga doen om dit in de toekomst te voorkomen dan is het in ieder geval duidelijk!!
Ik heb een lichte voorkeur voor een carburateur versie omdat die wat eenvoudiger aan de loop te krijgen zijn op benzine. Wel verlies ik dan los van het feit dat injectie wat zuiniger is en krachtiger ook vermogen door het verlies in compressie. B23e blokken zijn zo heb ik begrepen gewild vanwege hun sterkte en hoge compressie. De vroege b23 e zo begreep ik hadden ook nog wat "snellere" nokkenassen...
Maar goed dat boeit me niet zo ik wil gewoon betrrouwbaar kunnen rijden, hard hoeft hij niet.
Wel ben ik dan benieuwd hoe dat ene draadje dan aangestuurd zou moeten worden en wat voor klep. Moet er dan toch ook een ecu uitgewisseld worden? of hebben de B23(0) A geen ecu's?