30 September 2024, 10:58
het is al weer een tijd geleden dat ik wat heb gepost!!!
Maar het is nu weer tijd voor een post want de Volvo deed het tot voor kort uitstekend. Echter ik ben er mee naar Spanje gereden met een aanhanger met twee motoren. Bij de laatste stop in Santander zouden we nog even tanken en bij het afgaan van de snelweg in eens allemaal witte rook en heel slecht lopen.
De auto liep alleen op gas niet meer op benzine. Dat was altijd al een beetje gekloot met de injectie ( hij heeft een b23 e blok met mechanische injectie).
Met veel pijn en moeite het Hotel gehaald waarbij we erge veel koel water moesten bijvullen. De verdamper bevroor steeds omdat er blijkbaar geen water genoeg was voor rondpompen.
Volvo is afgesleept door sleepdienst geregeld door de ANWB. Die aangaf dat repatrieren moeilijk werd met zon oude auto. Dagwaarde was immers niet zo hoog.
Na veel contact heen en weer en foto van mijn kant wordt hij gelukkig wel gerepatrieerd!!! Pfffoeh gelukkig maar!
Wat er precies aan de hand is weet ik niet maar ik denk dat de temp meter stuk is geweesten dat hij warm is gelopen en dat de koppakking er uit geknald is of erger, een scheur in blok oid.
het zal nog even duren voor de volvo hier is maar ik vrees dat er een nieuw blok in moet.........
Tja en wat is dan wijsheid.... weer eeen b23e ? lastig te vinden..... wel makkelijkste alles overzetten. Of toch overstappen naar een andere met een carburateur? is wel makkelijker om hem dan ook op benzine te laten lopen maar dan moet ik wellicht veel electra ombouwen?
als jullie tips hebben hoor ik het graag!!!
![[Afbeelding: vbYLrnR.jpeg]](https://i.imgur.com/vbYLrnR.jpeg)
![[Afbeelding: c2e2Cjz.jpeg]](https://i.imgur.com/c2e2Cjz.jpeg)
Maar het is nu weer tijd voor een post want de Volvo deed het tot voor kort uitstekend. Echter ik ben er mee naar Spanje gereden met een aanhanger met twee motoren. Bij de laatste stop in Santander zouden we nog even tanken en bij het afgaan van de snelweg in eens allemaal witte rook en heel slecht lopen.
De auto liep alleen op gas niet meer op benzine. Dat was altijd al een beetje gekloot met de injectie ( hij heeft een b23 e blok met mechanische injectie).
Met veel pijn en moeite het Hotel gehaald waarbij we erge veel koel water moesten bijvullen. De verdamper bevroor steeds omdat er blijkbaar geen water genoeg was voor rondpompen.
Volvo is afgesleept door sleepdienst geregeld door de ANWB. Die aangaf dat repatrieren moeilijk werd met zon oude auto. Dagwaarde was immers niet zo hoog.
Na veel contact heen en weer en foto van mijn kant wordt hij gelukkig wel gerepatrieerd!!! Pfffoeh gelukkig maar!
Wat er precies aan de hand is weet ik niet maar ik denk dat de temp meter stuk is geweesten dat hij warm is gelopen en dat de koppakking er uit geknald is of erger, een scheur in blok oid.
het zal nog even duren voor de volvo hier is maar ik vrees dat er een nieuw blok in moet.........
Tja en wat is dan wijsheid.... weer eeen b23e ? lastig te vinden..... wel makkelijkste alles overzetten. Of toch overstappen naar een andere met een carburateur? is wel makkelijker om hem dan ook op benzine te laten lopen maar dan moet ik wellicht veel electra ombouwen?
als jullie tips hebben hoor ik het graag!!!
![[Afbeelding: vbYLrnR.jpeg]](https://i.imgur.com/vbYLrnR.jpeg)
![[Afbeelding: c2e2Cjz.jpeg]](https://i.imgur.com/c2e2Cjz.jpeg)
![[Afbeelding: SrkAJfj.jpeg]](https://i.imgur.com/SrkAJfj.jpeg)