25 September 2023, 19:35
Vervelend, maar goed dat je er op tijd bij bent!
Het is inderdaad verstandig om regelmatig de bodem te controleren, getuige ook een uitgebreid verhaal deze maand in Volvologisch (clubblad van het Volvo 240-260 register). In dat verhaal werd ook duidelijk dat er geluidsdempende isolatiematten zijn gebruikt die vocht vasthouden tussen vloer en isolatie. Maar die matten hebben ook een toplaag die zorgt dat de matten niet vochtig voelen. Extra verraderlijk dus...
Bedenk ook dat er meerdere rubbers zijn die op meerdere plaatsen een vergelijkbaar effect kunnen geven (alle deurrubbers en raamrubbers). Dus nu je toch bezig gaat... Bijkomend vooordeel is dat met nieuwe deurrubbers je auto ook stiller wordt, omdat het rubber ook het windgeruis tegen gaat.
De deurrubbers zijn makkelijk te vervangen, ze zijn vooral zelf-klemmend op het plaatwerk. Hierbij is het handig de onderdorpel even los te klikken.
Het is inderdaad verstandig om regelmatig de bodem te controleren, getuige ook een uitgebreid verhaal deze maand in Volvologisch (clubblad van het Volvo 240-260 register). In dat verhaal werd ook duidelijk dat er geluidsdempende isolatiematten zijn gebruikt die vocht vasthouden tussen vloer en isolatie. Maar die matten hebben ook een toplaag die zorgt dat de matten niet vochtig voelen. Extra verraderlijk dus...
Bedenk ook dat er meerdere rubbers zijn die op meerdere plaatsen een vergelijkbaar effect kunnen geven (alle deurrubbers en raamrubbers). Dus nu je toch bezig gaat... Bijkomend vooordeel is dat met nieuwe deurrubbers je auto ook stiller wordt, omdat het rubber ook het windgeruis tegen gaat.
De deurrubbers zijn makkelijk te vervangen, ze zijn vooral zelf-klemmend op het plaatwerk. Hierbij is het handig de onderdorpel even los te klikken.
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005

